همایش بین المللی یکصدمین سالگرد مبارزات مردم بلوچستان علیه استعمار انگلستان”

“دبیر همایش بین المللی یکصدمین سالگرد مبارزات مردم بلوچستان علیه استعمار انگلستان و تاثیر آن در روند وحدت ملی گفت: با توجه به اینکه بلوچستان در طول تاریخ کمتر معرفی شده یکی از اهداف این همایش معرفی بیشتر این منطقه و تاریخچه آن است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایرنا، مسعود مرادی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی این همایش که در مهرماه سالجاری برگزار می شود اظهار داشت: افزایش همبستگی ملی از سایر اهداف این همایش محسوب می شود.

وی افزود: همچنین در این همایش از اساتید سایر دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران، مشهد و شیراز دعوت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بین المللی بودن این همایش از دانشگاه های سایر کشورها همچون لندن و کانادا نیز دعوت به عمل آمده است.

دبیر همایش بین المللی یکصدمین سالگرد مبارزات مردم بلوچستان علیه استعمار انگلستان و تاثیر آن در روند وحدت ملی تصریح کرد: هندوستان از جمله کشورهایی است که در زمان مبارزه مردم بلوچستان با انگلستان برخی اتباع آن به عنوان سرباز در جبهه انگلیس حضور داشتند، بنابراین اساتید دانشگاه از کشورهای هندوستان و پاکستان نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

مرادی خاطرنشان کرد: گرچه اطلاع رسانی چندانی برای این همایش انجام نشده اما تا کنون ۳۵ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۱۱ عنوان از سوی اساتید و ۲۴ عنوان از سوی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تهیه شده است.

وی بیان کرد: انتظار می رود در پایان این همایش حداقل ۲۰ جلد کتاب و بیش از ۶۰ مقاله مطلوب داشته باشیم.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه های ملی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: باید در رابطه با موضوع استعمار حساس بوده و در همایش پیش رو بجای گفتمان شرق شناسانه از گفتمان ملی و بومی استفاده شود.

قاسم سیاسر ادامه داد: گرچه در اجرای این همایش بسیاری از دستگاه ها دخیل هستند اما باید موضوع های علمی را تنها برعهده دانشگاه ها گذاشت.

همایش بین المللی یکصدمین سالگرد مبارزات مردم بلوچستان علیه استعمار انگلستان و تاثیر آن در روند وحدت ملی هفتم تا نهم مهرماه در زاهدان برگزار می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا