هنرمند خطه سیستان و بلوچستان برگزیده جایزه یونیسف شد “مجموعه دختران انتظار”

صادق سوری هنرمند زاهدانی پس از دریافت ده ها جایزه ملی و بین المللی از مجموعه عکس” دختران انتظار” این اثر وی این بار جز لیست 25 فتوژورنالیسم برتر دنیا در ایتالیا قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر عصرهامون، در تماسی که پایگاه خبری عصرهامون با صادق سوری در خصوص انتخاب مجموعه عکس ” دختران انتظار” که به تازگی در لیست 25 فتوژورنالیسم برتر دنیا در جشنواره ll Reportage photojournalism Award کشور ایتالیا قرار گرفته داشت، وی گفت: این مجموعه عکس که در بخش مجموعه عکس مستند اجتماعی جای گرفته است از دخترانی که در کانون های اصلاح و تربیت نگهداری می شوند و منتظر حکم خود هستند تهیه شده است.
وی ادامه داد: این مجموعه عکس در سال 2014 عکاسی شده و تا کنون جایزه هایی همچون جایزه یونیسف، جایزه زندگی معاصر جشنواره آی پویی آمریکا، جشنواره فتوژورنالیسم چین، جشنواره بین المللی «لنز کالچر» هلند، جشنواره عکس شید ایران که به عنوان نخبه زیر سی ساله عکاسی انتخاب شدم و ده ها جایزه ملی و بین المللی دیگر را از آن خود کرده است.
سوری گفت: این مجموعه به تازگی جز 25 فتوژورنالیسم برتر دنیا در ایتالیا قرار گرفته است.
اسحاق عرب رئیس انجمن سینمای جوان زاهدان نیز در این خصوص گفته بود که: صادق سوری چهارمین عکاس ایرانی است که توانسته جایزه برگزیده عکس یونیسف را کسب کند.
وی بیان کرد: صادق سوری ششمین عکاس ایرانی است که موفق به دریافت این جایزه مطرح بین المللی شده است.این هنرمند چندین جایزه بین المللی دیگر را نیز در بخش عکاسی، فیلم سازی و نور پردازی در کارنامه هنری خود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا