هولاند توافق اتمی با ایران را مشروط به رفع ابهامات پروندۀ اتمی این کشور کرد

رییس جمهوری فرانسه گفته اگر این ابهامات رفع نشوند میان شش قدرت جهانی و جمهوری اسلامی ایران در ماه ژوئن آینده توافقی صورت نخواهد گرفت.

فرانسوا هولاند، رییس جمهوری فرانسه، امروز در یک مصاحبۀ رادیویی مفصل گفت که کشورش در خصوص پروندۀ هسته ای ایران همچنان سرسخت خواهد ماند و مادام که انگیزه ها و اهداف تهران در خصوص فعالیت های اتمی اش مبهم بمانند، هیچ توافقی با این کشور بر سر فعالیت های هسته ای اش صورت نخواهد گرفت.
رییس جمهوری فرانسه در جای دیگری از سخنانش اضافه کرد که از نظر او پروندۀ اتمی ایران همچنان با ابهاماتی روبرو است و اگر این ابهامات رفع نشوند میان شش قدرت جهانی و جمهوری اسلامی ایران در ماه ژوئن آینده توافقی صورت نخواهد پذیرفت.
هولاند با اشاره به بحران سوریه نیز گفت که دولت فرانسه در نبرد با داعش یا گروه “دولت اسلامی” وارد ائتلاف با رژیم های بشار اسد و ایران نمی شود. در توضیح این نظر فرانسوا هولاند تصریح کرد : “وقتی شما با شیطان متحد می شوید، ندرتاً خدا یاری تان می کند.”
فرانسوا هولاند سپس تأکید کرد که کشورش به پشتیبانی اش از مخالفان بشار اسد ادامه می دهد. وی همچنین به بحران لیبی اشاره کرد و افزود که فرانسه قصد مداخلۀ نظامی در لیبی برای حل بحران این کشور را ندارد.
شماری از کشورهای منطقه، به ویژه چاد و نیجر مداخلۀ نظامی بین المللی در لیبی را ضروری دانسته اند.
رییس جمهوری فرانسه امروز بار دیگر تأکید کرد که تنها در صورت موافقت و درخواست رسمی سازمان ملل و وجود سازماندهی و شرایط سیاسی روشن فرانسه احتمالا در لیبی دخالت نظامی خواهد کرد. اما، در حال حاضر، هیچکدام از این شرایط موجود نیست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا