وجود حامی پشتوانه ماندنش در مدیریت / داشتن ذی نفوذ راحترین گزینه برای ماندن در کرسی ریاست/ سابقه کاری سالم شرط مدیر شدن در سیستان نیست

در سیستان هم اکنون باب شده که مدیران به هر شکل ممکن با ایجاد رابطه های فامیلی و جناحی با توجه به منافع و دلایل موجه از نظر خودشان در آن منصب بمانند و توجهی به اینکه وی آیا دارای اهلیت مالی و اخلاقی می باشد، نیز نمی شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از اوشیدا، چندی پیش یکی از مسئولین سیستان که قرار بر جابجایی آن بود بدلایل رابطه مند این ماجرا اگر چه به نفع منطقه و خصوصا شهر زابل بود،اتفاق نیافتاد؛ مدیر جدیدی که حکم آن در دی ماه صادر و معارفه آن باید در هفته گذشته انجام می شد، به اصرار واسطه هایی که از سوی رئیس آن مجموعه که تمایلی به از دست دادن مسئولیت خود نداشت، نتوانست به وظیفه خطیر انجام خدمت بپردازد.

سوالی که ذهن اکثر سیستانی ها را به عملکرد این مسئول مشغول کرده این است که داشتن میز و منصب به چه قیمت؟! آیا افرادی که از این فرد حمایت کردند از شناسنامه کاری وی مطلع نبودند؟ آیا از اتفاقات ناخوشایندی که دل هر مسلمانی را به درد می آورد، آگاهی دارند؟!
آیا سیستان با وضعیت پیش رو با چنین مدیرانی که به دنبال جاه و مقام اند، به پیشرفتی خواهد رسید و تغییری در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اتفاق خواهد افتاد؟

قرار گرفتن حتی اندک مدیرانی نالایق بر مناصب، نه تنها این منطقه را به سمت آبادانی و پیشرفت به پیش نمی برد، بلکه بر معضلاتی که گریبانگیر منطقه شده است می افزاید و آن زمان است که با وجود اعتبارات تخصیص داده شده از مرکز بازهم در ناکجا آباد هستیم!
چرا که اخلاص، صداقت، پاکدامنی، دوری از تملق و چاپلوسی و ریا، رعایت لقمه حلال و حرام تنها از گوشه ای از ویژگی های شخصیتی یک مدیر برای ساختن و سازندگی یک جامعه آرمانی خواهد بود.
مدیر و مسئولی که خود از کفایت و صلاحیت مالی، اخلاقی، پاکدامنی و … برخوردار نباشد، نمی تواند اداره مجموعه ای را به شایستگی بر عهده بگیرد و الگوی مناسبی برای کارمندان و زیر دستان باشد و چه بسا سبب نشر و اپیدمی شدن موارد نادرست خواهد شد.

در سیستان هم اکنون باب شده که مدیران به هر شکل ممکن با ایجاد رابطه های فامیلی و جناحی با توجه به منافع و دلایل موجه از نظر خودشان در آن منصب بمانند و توجهی به اینکه وی آیا دارای اهلیت مالی و اخلاقی می باشد، نیز نمی شود.

حکم این مسئول که در دیماه صادر شده و قرار بر معارفه وی بود، با سفارشات و فشارهایی از سوی افرادی به مدیر کل مربوطه، منتفی و مسئول قبلی در سمت خود همچنان ابقا گردید. ناگفته پیداست که وظیفه دستگاه های نظارتی، بازرسی سنگین ترخواهد شد تا شاهد اینگونه خلاف عرف ها در سیستان که همه صحبت از گسترش عدالت علوی را دارند، نباشیم.
انتخاب مدیران و کارگزاران اصلح چه در بخش دولتی و چه در سازمان‌های خصوصی دارای اهمیت بسیار می‌باشد. به منظور انتخاب اصلح، باید معیارهایی وجود داشته باشد تا مدیران و کارگزاران با آن معیارها سنجیده و ارزیابی شوند.

آنچه در سعادت جامعه نقش اساسی دارد، شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران آن جامعه است. در سازمان‌ها نیز موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف و مأموریت‌های سازمانی منوط به وجود مدیرانی کاردان و لایق می‌باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا