وقتی زابل در چشم استانداری سیستان و بلوچستان دیده نمی شود

مردم سیستان امروز با شرایطی به مراتب سخت تر از سالهای گذشته مواجه هستند خشم طبیعت و بی توجهی مسئولین علیه مردمان این منطقه گویا پایانی ندارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، این روز ها که انبار غله کشور و تنگه احد ایران با طوفان های گرد و خاک دست و پنجه نرم می کند تا نفس های امید مردم تبدیل به انبار شن نشود استانداری سیستان و بلوچستان در اقدامی عجیب و با معنی به جای هم دردی و پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم زابل دست به حذف این شهرستان از روی نقشه این پایگاه اطلاع رسانی کرد.
البته این اولین اقدام استانداری سیستان و بلوچستان جهت حذف شهرستان زابل نیست بلکه پیش از این نیز با توجه به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به مردم سیستان و دستور به جهانگیری در خصوص سفر به این منطقه در حالی از زبان شخص اول جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که به نظر می رسد مسئولین استانی و کشوری در این خصوص دغدغه کمتری دارند؛ چرا که در آستانه سفر جهانگیری به زابل مسئولین ذی ربط مقداری آب از چاه نیمه چهارم به سمت کوه خواجه و افضل آباد رها کردندکه نه تنها سبب شایعاتی در خصوص سیاه نمایی اوضاع سیستان توسط مسئولین استان در فضای مجازی شد بلکه نماینده مردم سیستان نیز این اقدام را شائبه برانگیز دانست و گفته بود که بهتر بود زمان دیگری برای این کار در نظر گرفته می شد.
ین روز ها گویی مطالبات مردم سیستان دستمایه مسایل سیاسی شده و رسیدگی به وضعیت بحرانی مردم سیستان اولویت آخر تیم استانداری سیستان و بلوچستان شده است.
مردم سیستان امروز با شرایطی به مراتب سخت تر از سالهای گذشته مواجه هستند خشم طبیعت و بی توجهی مسئولین علیه مردمان این منطقه گویا پایانی ندارد.
سیستانی ها سال هاست که میزبان میهمانی ناخوانده ای هستند که سلامتی آنها را تهدید می کند بادی که نه تنها رنگی دیگر به آسمان جنوب شرق کشور می زند بلکه با خود نفس تنگی می آورد.
باد های ۱۲۰ روزه و توفان شن گاهی مدارس را تعطیل می کند، پرواز هواپیماها را به تأخیر می اندازد و گاه مردم را در خانه ها حبس می کند و البته بسیاری از فریاد های استمداد مردم این منطقه را نیز گم کرده است.
نگرانی اصلی مردم این شهرها تنفس بی چون و چرای این هوای آلوده و انتظار بروز انواع و اقسام بیماری های تنفسی است که دیر یا زود گریبانگیر آنان خواهد شد، تنها یادگار ریزگردها رتبه اول بیماری سل برای سیستان است

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا