پایین بودن سرانه فضای آموزشی در پهناورترین استان کشور؛ نماینده مردم سیستان بودجه 1700 میلیارد ریالی جهت احداث ،تجهیز و بهسازی مدارس سیستان و بلوچستان اخذ کرد

این بودجه بصورت مجزا از بودجه مصوب آموزش و پرورش استان در سال 95 می باشد.
به گزارش پایگاه خبری اوشیدا: یکی از مولفه های مهم در امر آموزش و پرورش فضای آموزشی است.منظور از فضای آموزشی،کلیه مکانها و محیطهای مربوط به امر آموزش اعم از کلاس درس، راهروها، آزمایشگاهها، حیاط مدرسه و موقعیت جغرافیایی مدرسه میباشد.
استان سیستان و بلوچستان علیرغم اینکه یکی از استان های بالقوه از لحاظ داشتن منابع معدنی، طبیعی است از لحاظ سرانه فضای آموزشی در رده های پایین شاخصه های رشد قرار گرفته است.
بر اساس آمار موجود از نظر شاخص‌های آموزشی، به‌ویژه میانگین سرانه آموزشی استان سیستان و بلوچستان با ۳.۷ متر مربع به عنوان پهناور‌ترین استان کشور، با حدود بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز در پایین‌ترین رده کشور قرار دارد.

اخذ 1700 میلیارد ریال جهت تجهیز و بهسازی مدارس سیستان و بلوچستان
سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا از جذب بودجه آموزشی 1700 میلیارد ریالی برای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

نماینده مردم سیستان افزود: این بودجه بصورت مجزا از بودجه مصوب آموزش و پرورش استان در سال 95 می باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه وضعیت مدارس در شهرستانهای هیرمند و نیمروز نامناسب می باشد برای هر کدام از این شهرستانها مبلغ 200 میلیون ریال اخذ گردید.

حسینی افزود: در چند ماه گذشته توانستیم برای کل شهرستانهای منطقه سیستان مبلغ 600میلیون ریال جهت ارتقا فضای آموزشی تامین شد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مدارس در شهرستانهای منطقه سیستان فرسوده است که نیاز به تجهیز و نوسازی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا