پروژه ای که در چابهار از بی توجهی مسولین در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ پیمانکاران مسکن مهر پس از گذشت ۵ سال به پیمان خود وفا نکردند!

آیا به آن خانواده ای فکر کردید که پس از مدتها اجاره نشینی دلخوش به وعده های شما در این پروژه سرمایه گذاری کرد و حالا بعد از پنج سال هنوز حسرت به دل مانده است
پروژه مسکن مهر چابهار پس از 5 سال بی توجهی مسولین همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش چهاربهاران، حتما برای شما هم پیش امده است که برای تفریح یا خارج از شهر سفری موقتی به سمت روستای رمین رفته باشید.با کمی دقت همواره در مسیر شما آپارتمان هایی نیمه کاره و یا در حال ساخت چهره نامطلوبی را از شهر نمایان می کند حتما میپرسید این ساختمان ها چیست و چرا چندسالی که همچنان بی استفاده و متروکه است.

 

این ساختمان ها حاصل وعده هایی است که به شهروندان چابهاری داده اند؛ اما پس از گذشت 5سال انگار هنوز موعد عمل فرا نرسیده و هر وقت انتقادی هم به این عملکرد می شد پاسخ در یک جمله خلاصه بود؛ دولت بودجه به اندازه کافی ندارد و …

اما مسئولین که در خانه های سازمانی خود به راحتی زندگی می کنید آیا به فکر آن زوج جوانی افتادید که با چه شوق و ذوقی برای صاحب خانه شدن به شما اعتماد کرده و در این پروژه ثبت نام کرده است؟

 

ایا به آن خانواده ای فکر کردید که پس از مدت ها اجاره نشینی دلخوش به وعده های شما در این پروژه سرمایه گذاری کرد و حالا بعد از 5سال هنوز حسرت به دل مانده است.

 

اگر از منظر دیگر به این موضوع بپردازیم با پیمانکارانی مواجه میشویم که فقط به فکر منافع شخصی بوده و هیچگاه اولویت را حق الناس قرار ندادند؛ استفاده از مصالح نامرغوب، دستمزد پایین کارگران، زمان بندی نامناسب و بسیاری دلایل دیگر باعث شده امروز زیر پیمانی که بسته اند زده و در موعد مقرر منازل را تحویل صاحبان ندهند.

با گذشت چند سال از اجرای طرح مسكن مهر در كشور، متقاضیان آن كه بیشتر اقشار متوسط با درآمد كم‌ جامعه هستند، در انتظار دریافت خانه‌ای با امكاناتی مناسب هستند. ساخت مسكن مهر شهرستان چابهار نیز در چند مرحله اجرا گردید ولی پروژه 110 واحدی شرکت ت.ش از نقاط ضعف بسیاری برخوردار است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر که در پروژه این پیمانکار ثبت نام کرده می گوید: پروژه شرکت ت.ش پس از گذشت 5 سال هیچ جواب قانع کننده ای به اعضا نمیدهد و حتی با گذشت این مدت واحد مورد نظر برای متقاضیان مشخص نگردیده است.

نکته قبال توجه میزان دریافتی متفاوت از متقاضیان است که برای ثبت نام کنندگان از 15 میلیون تا 43 میلیون متغیر است.

یکی از اعضای پروژه اظهار داشت: شرکت ت.ش در زمینه پروژه مسکن مهر نسبت به دیگر پیمانکاران مسکن مهر در چابهار بسیار ضعیف عمل کرده است و ضعف مدیریت و دستهای ناپاکی در این شرکت فعالیت می کنند.

 

به گزارش خبرنگار چهاربهاران این پیمانكار در مسكن مهر شهرستان چابهار هنوز به مرحله سفت‌كاری نرسیده‌اند. این درحالی است كه تنها در چند بلوك آن طرف‌تر پیمانكارانی که بسیار دیرتر کار خودرا شروع کرده بودند تمامی واحدهای مسکونی را تحویل نموده و دوسالی است که متقاضیان در آن پروژه ها سکونت دارند.

حال جای سئوال اینجاست نظارت بر مسکن مهر از جمله کارکنان وظیفه چه کسی است؟چرا که به گفته یکی از متقاضیان که به اداره مسکن وشهرسازی مراجعه کرده بود گفته شده پیمانکار این شرکت انبوه ساز است وبه ماربطی ندارد از استان پیگیری کنید.

اخیرا هیئتی متشکل از اداره کل راه ومسکن وشهرسازی جنوب استان از ایرانشهر حهت بررسی وضعیت پروژه وسامان دادن به اعضای تعاونی به شهرستان چابهار آمدند.

این هیئت پس از بررسی اولین و رایزیهای صورت گرفته از سال 91 زمان شروع ثبت نام، برای بررسی نهایی و تعیین تکلیف اسامی اعضا رابه ترتیب تاریخ واریزی ثبت نام وبرای تحویل واحد مسکونی را به زمان دیگری موکول کردند.

بدیهی است با تعیین تکلیف هر چه زودتر آخرین پروژه مهر این شهرستان از سوی مسئولین و برخورد قاطع با متخلفان و حمایت از اعضای شرکت با نظارت بیشتر وعدم سپردن کار به این پیمانکاران با سابقه نامطلوب گامی جهت مسکن دار شدن شهروندان بردارند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا