پیام یک بلوچ به مردم بلوچ و بلوچستان / مسلم عزیزی

ما امروز 31 آگوست 2019 در شهر برلین در کنار دروازه براندنبورگ برای برگزاری تظاهراتی که، از سوی “حزب مردم بلوچستان” تدارک دیده شده است جمع شدیم، تا صدای مردم بلوچستان را به گوش جهانیان برسانیم. صدای مظلومیت مردمانی محروم، تبعیض شده و گرفتار فقر و بیکاری، که در یکی از ثروتمندترین سرزمین های خاورمیانه بواسطه سیاست های دیکتاتور مآبانه ای حاکمان به فجیع ترین شکل و محروم ترین حالت زندگی می گذرانند.

صدای مردم و جوانانی باشیم که بخاطر بلوچ بودن، بخاطر متفاوت بودن زبان، لباس، فرهنگ و مذهبشان از حقوق اولیه توسط حاکمان جمهوری اسلامی ایران محروم هستند، جوانانی که با بهترین تحصیلات دانشگاهی بدلیل سیاست های گزینشی توسط دولتمردان در سرزمین اجدادی خودشان تحریم شده و بیکاری، فقر تحمیل شده، اعتیاد، نداشتن امکانات اولیه زندگی، آموزش مناسب و …. گریبان آنها را گرفته است.

همان جوانان و برادران بلوچی که برای زنده ماندن و زندگی کردن، بالاجبار روی به شغل هایی مانند سوختبری می آورند و جانشان را به خطر می اندازند و ناجوانمردانه در آتش دژخیمان دشمن خون خوار همچون پروانه میسوزند. ما جمع شدیم تا صدای کودکان و زنان بیوه ای که پدران و شوهرانشان یا به بهانه های واهی اعدام و یا بواسطه تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی غیربومی کشته شده اند؛ باشیم.

بلوچستان مال من و شماست. بلوچستان مال ملت بلوچ است پس به بیگانگان که در پیِ چپاول و استعمار منابع و معادن سرزمینمان هستند و بر ملت بلوچ فقر و محرومیت را تحمیل و فضا را به نفع خود امنیتی کرده و ادارات مهم دولتی را خالی از بلوچِ تحصیل کرده و نخبه، ساخته اند؛ به پا می خیزیم.

ما ملتی تاریخی، دلیر و شجاع هستیم که با فرهنگ غنی خویش بارها ثابت کرده ایم به حقوق برابر همه انسانها احترام گذاشته و خواستار زندگی مسالمت آمیز با سایر ملیت ها و اقوام بوده ایم. این وظیفه من و شماست که با مبارزه مسالمت آمیز حق حاکمیتِ ملیِ بلوچستان را از حاکمان فاشیست ایران بگیریم.

اگر اکنون صدایمان را بلند نکنیم این جنایتکاران مذهبی که هیچ اعتقادی به سکولاریسم ندارند، سرزمین مادری و هویت اصیل مان را نابود خواهند کرد. من و شما با قلم، با تحصیل، با مبارزه مسالمت آمیز و مدنی و به دور از هرگونه خشونت صداهایمان را یکی کرده و تلاشمان را جهت تعیین سرنوشت خود و نسل های آینده سرزمین مادری، دو چندان می کنیم.

دوستان، همراهان و هَمرزمان

من و شما در مقابل این ظلم ها، ستم ها و حق کُشی ها که توسط حاکمان ایران بر برادران، خواهران، مادران و پدران مظلوم سرزمینمان، بلوچستان روا میدارند مسئولیم. سکوت من و شما و عدم دادخواهی مان ما را نیز در جنایات رژیم دیکتاتورِ مذهبی ایران شریک می کند. پس سکوت را می شکنیم و با اتحاد و همدلی صدایمان را برای بلوچستان عزیز بلند می کنیم.

مسلم عزیزی

31.08.2019

آلمان/برلین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا