چهل روز از کشتار مردم خاش گذشت

رژیم جمهوری اسلامی ایران در روز 13 آبان 1401 (4 نوامبر 2022) با کشتار مردم بلوچ در خاش قصد داشت، ضمن ایجاد رعب و وحشت در صفوف مردم ایران که موجودیت جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند، افکار عمومی و اذهان مردم ایران و جهان را با ایجاد یک جنگ مسلحانه به بهانه‌ی مقابله با تجزیه طلبی مورد ادعای خود از خیزش انقلابی منحرف نماید تا در فرصتی مناسب قیام مردم ایران را سرکوب کند. حال که تدبیر مردم بلوچ و حمایت مردم ایران در داخل و خارج و جامعه بین‌المللی از مردم بلوچستان ترفندهای آخوندی را ناکام گذاشته و هر هفته شاهد تجمعات اعتراضی هزاران نفری در بلوچستان هستیم، با تداوم اعتراضات و پیوند آن‌ها با تظاهرات سراسری و با حفظ مسائل امنیتی تا سرنگونی رژیم پیش برویم و اجازه ندهیم که خیابان‌ها برای نیروهای سرکوبگر امن باشد، تا نظام نتواند با همکاری عوامل درونی وابسته به سپاه و مافیای دولتی مواد مخدر اعتراضات در بلوچستان را تضعیف و متوقف نماید و خون پاک شهدای بلوچ را پایمال کند. شهدای بلوچستان در همراهی با خیزش انقلابی مردم ایران با شعار “زن، زندگی، آزادی” به خیابان‌ها آمدند و جان عزیزشان را از دست دادند.

حزب مردم بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای خاش، زاهدان و دیگر نقاط بلوچستان هرگونه عقب نشینی از آرمان‌های شهدای بلوچستان را به ضرر خیزش انقلابی کنونی ارزیابی می‌کند و بر این باور است که در صورت عقب نشینی مردم ایران در این برهه‌ی تاریخ ساز رژیم فرصت آن را پیدا خواهد نمود تا با برطرف نمودن نقاط ضعف خود و سرکوب مبارزین مطالبات برحق مردم را  برای مدتی طولانی به محاق ببرد.

بدیهی است که تنها در سایه‌ی نظامی دموکراتیک، سکولار و فدرال مردم بلوچ به حقوق برابر دست می یابند و شرایط همزیستی مسالمت آمیز بین ملیت‌های ایران فراهم می آید.

حزب مردم بلوچستان

15 دسامبر 2022

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا