کشته شدن دو جوان بلوچ در سنگ اندازی ماموران لیردف

خبرگزاری هرانا – ماموران پاسگاه کَرتی لیردف با سنگ انداختن به سمت خودرو حامل گازوئیل باعث کشته شدن راننده و شاگرد خودرو شدند. ساعاتی پیش بامداد جمعه ۴ خرداد ۹۷ ماموران پاسگاه کَرتی از توابع لیردف، به سمت خودرو سوخت بر سنگ پراکنی کردند که در اثر اصابت سنگ به سر راننده، خودرو واژگون شده، راننده رامین گرگیج فرزند غلام محمد ۲۶ ساله و شاگرد خودرو راشد بلوچ ۲۵ ساله کشته شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند: “ماموران پاسگاه کرتی در محدوده روستای کاشی لیردف به سمت خودروی گازوئیل کش سنگ پرتاب کردند و پس از برخورد سنگ به سر راننده ماشین چپ کرده و راننده خودرو و شاگردش هر دو کشته شدند”. وی افزود: “شاگرد ماشین به نام راشد بلوچ به شدت مجروح شده و در مسیر بیمارستان فوت کرده است”.

شاهد دیگری نیز گفت: “ماشین خالی بوده و بار گازوئیل نداشته و ماموران هم ایست ندادن و به سمتشون سنگ پرتاب کردن، چون این پاسگاه‌ها در هرمزگان حق تیر ندارن بیشتر سنگ پرتاب می‌کنند”. این شاهد صحنه افزود: “ماموران وقتی دیدند ماشین چپ کرد فرار کردند”. این شاهدان عینی همچنین گفتند: “ما جهت اعتراض با پنج خودرو در مقابل پاسگاه تجمع کردیم اما به چشم‌های ما اسپری زدند و ما را پراکنده کردند”.

لیردف در شرق استان هرمزگان از توابع جاسک و ساکنان آن بلوچ هستند. لازم به یادآوری است که صبح روز چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷، ماموران نیروی انتظامی سراوان به سمت یک خودرو حامل ۴ کارتن انبه آتش گشودند که در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی خودرو واژگون و یکی از سرنشینان زخمی شده و به بخش فوریت‌های پزشکی منتقل شد.

همچنین پیشتر مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ماموران پلیس سراوان در شهرک رجایی این شهر به سمت خودرو حامل ۴ کیسه برنج آتش گشودند که در اثر آن یک جوان بلوچ کشته شد. ماه گذشته نیز در اثر تیراندازی ماموران سراوان به سمت خودرو حامل مهاجران ۱۹ نفر کشته و زخمی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا