کشته شدن یک جوان بلوچ اهل ایرانشهر به نام فرهاد لکزائی در کهنوج کرمان در تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی

خبرگزاری هرانا – در اثر تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی شاخه مرصاد کهنوج در منطقه ناصرآباد کرمان یک شهروند اهل ایرانشهر با اصابت گلوله به سر کشته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، یک شهروند ساکن ایرانشهر به نام فرهاد لکزائی، ساعتی پیش با تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی شاخه مرصاد کهنوج جان خود را از دست داد.

فرهاد لکزائی، فرزند عصمت، ۲۷ ساله و شهروند ساکن شهرستان ایرانشهر ساعتی پیش با تیراندازی مستقیم ماموران نیروی انتظامی شاخه مرصاد کهنوج جان خود را از دست داد.

پدر این جوان گفت: “تیر به سر پسرم خورده و ماشین چپ کرده و آتش گرفته و پسرم در آتش سوخته است”.

وی گفت: “پسرم با ماشین ۴۰۵ خود مسافر جابه‌جا می‌کرد و هیچ چیزی هم به همراه نداشته و مدارکش هم کامل بوده اما ماموران تیر به سرش زدند”.

یک منبع مطلع دیگر گفت: “برادر فرهاد در ماشینی دیگر تعدادی مهاجر افغانستانی به همراه داشت، ماموران خواستند او را بگیرند که فرهاد سعی کرده با کم کردن سرعت ماشین جلو ماموران را بگیرد و ماموران به سمتش تیراندازی کردند و وقتی دیدند که تیر به سرش خورده و چپ کرده فورا فرار کردند”.

این اتفاق در جاده کهنوج به اسلام آباد در منطقه ناصرآباد کرمان رخ داده است.

روستای ناصرآباد از توابع بخش شهداد در ۸۷ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد.

هفته گذشته نیز در جریان تیراندازی ماموران در جاده سراوان به یک خودرو حامل مهاجران افغانستانی ۱۹ نفر کشته و زخمی شدند.

لازم به اشاره است که پیش‌تر نیز “عبدالواحد رئیسی” فرزند فقیر محمد، اهل ساربوگ از توابع قصرقند، مورخ چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۷، توسط ماموران پاسگاه ساربوگ مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به خاطر وخامت حال ناشی از خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

عبدالواحد رئیسی حدودا ۱۰ گونی برنج به همراه داشته است.

بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت  (اول فروردین ۱۳۹۶ تا۲۷ اسفند ۱۳۹۶ (در کنار افرادی که هویت آنان به عنوان کولبر روشن شده، ۲۲۴ شهروند هدف تیراندازی نیروهای انتظامی و مرزبانی قرار گرفته‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا