کشته و زخمی شدن دو برادر در جالق توسط نیروهای بسیج

یک نوجوان 14 ساله بلوچ و برادر 20 ساله وی در شلیک مستقیم ماموران بسیج در شهر جالق کشته و زخمی شدند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ شب گذشته پنجشنبه 16 بهمن ماموران پایگاه بسیج جالق به سمت یک خودرو مظنون به حمل گازوئیل قاچاق آتش گشودند که در پی آن راکبان خودرو دو برادر به نام های ضیاء الرحمن ریگی 14 ساله با اصابت دو گلوله در سر کشته و برادر وی زبیر ریگی 20 ساله از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

حاجی فلک ریگی عموی نامبردگان با تایید خبر به گزارشگر “کمپین فعالین بلوچ” گفت: ماموران بسیج ابتدا در ورودی شهر جالق از طرف سراوان به سمت آنها شلیکی می کنند و پس از تعقیب آنها در شهر و هنگامی که زبیر و ضیا وارد یک کوچه می شوند آنها را به رگبار گلوله می بنند که ضیا یک تیر به دهان و یکی به سرش اصابت می کند و شهید می شود و زبیر یک تیر به پایش اصابت می کند.

وی در پاسخ به سوال گزارشگر کمپین که ایا نیروهای بسیج حق تیر به سمت مظنونان دارند؟ گفت: “برای ما اینگونه واضح شده که نیروهای بسیج بوده اند و ظاهرا حق تیر دارند که شلیک کرده اند”

یک شهروند دیگر جالقی که نخواست نامش فاش شود گفت: “جالق 3 تا پایگاه بسیح دارد و دقیقا معلوم نیست کدام یک از نیروهای این سه پایگاه بوده اند اما قطعا نیروهای بسیج و سپاه با هم همکاری می کنند ”

شهر جالق ، مرکز بخش جالق در صد کيلومتری شمال شرقی شهر سراوان و نزديک مرز ايران و پاکستان قرار دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا