کلنگ کارخانه لاستیک زابل همچنان در هوا/ لغو سفر وزیر صنعت برای چهارمین بار متوالی

صبح امروز نیز لغو سفر وزیر صنعت و معدن برای چهارمین بار متوالی نیشخندی بود به چهره خسته مردم سیستان که امید به افتتاح کارخانه لاستیک بسته بودند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرهامون،8 ماه از ربایش گوی سبقت مسئولین استانی ازاعلام احداث کارخانه لاستیک زابل می گذرد که هر بار کلنگ توسعه سیستان به بهانه های مختلف لغو شد.
صبح امروز نیز لغو سفر وزیر صنعت و معدن برای چهارمین بار متوالی نیشخندی بود به چهره خسته مردم سیستان که امید به افتتاح کارخانه لاستیک بسته بودند.
هر چند سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به سیستان و بلوچستان آنهم یک روز قبل از انتخابات در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفته بود به طوری که در برخی از پایگاه‌های محلی نیز رسانه‌ها به نقد این سفر پرداختند اما این تنها سفرهای وعده داده شده وزیر صنعت نبود که سبب ناراحتی مردم سیستان شد بلکه اواسط شهریور ماه بود که علی اوسط هاشمی سکان دار استان سیستان و بلوچستان از سفر شخص دوم دولت تدبیر در روز شنبه28 شهریور ماه جاری به منطقه سیستان خبر داد و گفته بود که کلنگ احداث کارخانه لاستیک در همان روز به زمین می خورد.
اما سفر چهار ساعته و برنامه های ساندویچی معاون اول دولت تدبیر هم مانع کلنگ زنی پروژه لاستیک سازی سیستان شد و پروژه عظیم بوق و کرنای تیم استانداری را محقق نکرد .
هر چند لغو سفر نعمت زاده وزیر صنعت، معدن تجارت این بار به دلیل نقص فنی پرواز چارتر بود اما به گفته برخی باید دید نقص فنی این هواپیما وعده‌های کدام کاندیداها را به شعار تبدیل کرد، با این وجود گویی مردم سیستان باید چشم انتظار ورود هواپیماهای خریداری شده باشند تا وزیر صنعت و معدن را جهت کلنگ زنی کارخانه لاستیک سیستان به این دیار برساند.
با توجه به شرایط خاص منطقه سیستان ایجاد کارخانه و شهرک های صنعتی در مناطق مرزی چون سیستان مزیت های اقتصادی فراوانی چه داخلی و بین المللی برای منطقه خواهد داشت و سیستان را به عنوان قطب صنعت شرق معرفی نماید.
جلب مشارکت و توسعه صنعت و سرمایه گذاری در این منطقه علاوه بر کاهش بیکاری ،امید را به زندگی مردمان مرزنشین سیستان بر خواهد گرداند ،روستاییانی که تمام هستی و زندگی خود را در اثر خشکسالی از دست دادند و اکنون در انتظار وعده های عملی نشده دولت تدبیر و امید با سختی و مشقت روزگار می گذرانند.
به هر حال نکته مهم دیگر که می توان به آن اشاره کرد این است که مردم می خواهند تاثیر اقدامات دولت را به بصورت محسوس و ملموس بر زندگی خود احساس نمایند بویژه وعده هایی که از ماه به سال به تعویق می افتند و آثار این تاخیرها تنها بر زندگی مردم سیستان خواهد نشست لذا مسئولین بیشتر از این مردم سیستان را چشم انتظار نگذارند و با حضور یکی از مسئولین استانی به نمایندگی وزیر کلنگ احداث کارخانه را به زمین بزنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا