کمین نیروهای سپاه بلوچ آباد، جان دو تن را گرفت

به گزارش کمپین فعالین بلوچ روز دوشنبه 1 اردیبهشت ماه در اثر محاصره و کمین نیروهای سپاه در منطقه بلوچ بازار 60 کیلومتری “آشار” و از توابع مهرستان (زابلی) دو تن کشته شدند.

یک شاهد عینی که نخواست نامش فاش شود در این باره به کمپین گفت: ساعت 12 شب روز دوشنبه در حالی که باران تندی می بارید من و ده ها خودرو تویتا حامل بار گازوئیل که به سمت “آشار” می رفتیم در تعقیب و گریز نیروهای سپاه مجبور شدیم وارد رودخانه منطقه ای کوهستانی شده که از جاده اصلی فاصله دارد. نیروهای سپاه از بالای تپه ها و کوه ها ما را محاصره کرده و به سمت ما تیر اندازی کردند و اجازه خارج شدن از رودخانه را ندادند.
این شاهد عینی افزود: آب رود بخاطر باران لحظه به لحظه شدید تر می شد اما نیروهای سپاه به ما اجازه نمی دادند از رودخانه خارج شویم و به سمت ما شلیک می کردند. که باعث شد در اثر بالا آمدن آب 6 خودرو را سیل ببرد
این شاهد عینی در مورد خسارت ها گفت: 2 نفر از منطقه “ناک پهن” در این محاصره بخاطر شدت سیل کشته شدند و بقیه توانستند به کوه ها پناه ببرند که صبح روز بعد بخاطر نبود امکانات فقط توانستیم جسد یک نفر از آنها را پیدا کنیم.
وی همچنین گفت: نیروهای سپاه متعلق به پایگاه روستایی “بلوچ آباد” بودند.
فیلم را از اینجا ببینید

همه ساله ده ها نفر از مرزنشینان در اثر تعقیب و گریز نیروهای امنیتی بخاطر فروش گازوئیل و سوخت جان خود را از دست می دهند.
دولت در سالهای اخیر برای کنترل بازار فروش غیر قانونی سوخت طرح فروش قانونی سوخت را برای مرز نشینان به اجرا در آورد اما این طرح شروع نشده با شکست مواجه شد.
در همین رابطه محمد شریف خالقی فرماندار پیشین سراوان در بهمن ماه 92 گفته بود: طرح “فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان” در این شهرستان با موفقیت اجرا نشد و بسیاری از مردم از ادامه فعالیت در این طرح ناامید شده اند.
وی در مورد علت شکست این طرح گفته بود: برخی قوانین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در خصوص قیمت سوخت این طرح را با چالش مواجه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا