کویت.. دو دیپلمات ایرانی با هسته «تروریستی» در ارتباط بودند

منابع حقوقی کویتی فاش کردند که دو تن از دیپلمات‌های سفارت ایران در کویت با اعضای هسته مسلح العبدلی که اعضای آن دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته‌اند، در ارتباط بودند.

این در حالی است که پیشتر سفارت ایران در کویت در بیانیه‌ای، اعلام پیشین دادستانی کویت مبنی بر ارتباط ایران در هسته «تروریستی» را «غیر صحیح» دانست.

در واکنش به این بیانیه، وزارت امور خارجه کویت در بیانه‌ای، بیانیه سفارت ایران را مخالف قواعد و اعراف دیپلماتیک توصیف کرد. در این بیانیه آمده است که یک شهروند ایرانی به نام عبدالرضا دهقانی از اعضای هسته دستگیر شده است. این شهروند ایرانی با یک تبعه کویتی ازدواج کرده و هم اکنون در خارج کشور به سر می‌برد. او در چند کشور اقدام به تجارت در زمینه ساختمان کرده و نقش مالی و اطلاعاتی در ارتباط با هسته کشف شده دارد.

کویت 24 نفر، از جمله یک ایرانی را به توطئه برای حملات تروریستی در این کشور در ارتباط با ایران و حزب‌الله لبنان متهم کرد.

بنا بر این اطلاعیه که دادستانی کویت اول سپتامبر منتشر کرده بود، این افراد را به «جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان با قصد اقدامات خمصانه علیه کشور کویت با قاچاق مواد منفجره به داخل و آماده کردن آن و نیز در اختیار داشتن سلاح و مهمات» متهم کرده است.

به این افراد همچنین اتهام‌های «دست زدن به اعمالی که وحدت و تمامیت ارضی کویت را خدشه دار می‌کند» و در اختیار داشتن ابزار استراق سمع، وارد شده است. دو مرد دیگر هم در ارتباط با این پرونده به تملک غیرقانونی سلاح و دیگری به عدم اطلاع دادن به مقامات در مورد این سلاح‌ها متهم شده‌اند.

دادستانی کویت افزوده است که این دو مرد با یک «شبکه تروریستی» مرتبط بوده‌اند که وزارت کشور کویت ماه گذشته خبر کشف و متلاشی کردن آن و ضبط مقدار زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره را داده بود.

رسانه‌های کویتی گذشته از کشف یک محموله بزرگ سلاح در خانه‌ای در نزدیکی مرز عراق و بازداشت سه مرد مالک آن خبر داده بودند و نوشته بودند که این محموله برای رساندن به یک هسته وابسته به حزب‌الله لبنان در کویت قاچاق شده بود.

Publisher: hd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا