گزارش کذب” کلانتری ۱۶ بمپور، حق “فرهاد ریگی” را پایمال کرد!

“این در حالی است که ویدیوهای موجود از خودرو فرهاد ریگی نژاد به وضوح نشان می دهد که چند گلوله به خودرو اصابت کرده است.و این موضوع را “شاهدان عینی” نیز در “استشهادیه های محلی” که به مهر و امضای شورای اسلامی روستای تمپ ریگان رسیده، نیز تاکید کرده اند. که دستکم این شاهدان در چند نوبت ۱۱ نفر می باشند.
با گذشت قریب به یک سال و سه ماه از کشته شدن فرهاد ریگی زاده فرزند عبدالله در اثر تیراندازی مستقیم ماموران کلانتری ۱۶ بمپور و علیرغم شکایت و پیگیری خانواده از عاملان این اقدام اما قوه قضائیه قرار منع پیگیری و رای به نفع ماموران پاسگاه صادر کرده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۳۹۳ فرهاد ریگی زاده که “مظنون به حمل و قاچاق چند تن شهروند افغانستان” در اطراف شهر ایرانشهر بوده است از سوی ماموران انتظامی کلانتری ۱۶ از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و همزمان به علت اصابت گلوله به لاستیک ماشین، خودرو نامبرده واژگون شده و وی جان سپرده است.

میرخاتون خشکنار مادر فرهاد ریگی زاده از ” گروهبان یکم محمد جعفر سلطانی فرزند گلزار” ماموری که به سمت فرزند وی شلیک کرده شکایت کرده است اما پس از “تبانی ماموران کلانتری” با پزشکی قانونی، این نهاد دولتی مرگ فرهاد را “اصابت با جسم سخت و متلاشی شدن جمجمه”عنوان کرده است و در گزارشی که توسط کلانتری ۱۶ بمپور تهیه و تنظیم شده و مبنای داوری در دادگاه قرار گرفته است با “قلب واقعیت” منکر هر نوع تیراندازی به سمت خودرو فرهاد ریگی شده و تیر اندازی را محض “تیراندازی هوایی” عنوان کرده و واژگونی خودرو “فرهاد ریگی نژاد” را به علت “سرعت زیاد و حرکت های مارپیچ” عنوان کرده است.

به همین دلیل دادگاه تجدید نظر نیز رای به نفع مامور صادر کرده و شکایت را وارد ندانسته است.

این در حالی است که ویدیوهای موجود از خودرو فرهاد ریگی نژاد به وضوح نشان می دهد که چند گلوله به خودرو اصابت کرده است.و این موضوع را “شاهدان عینی” نیز در “استشهادیه های محلی” که به مهر و امضای شورای اسلامی روستای تمپ ریگان رسیده، نیز تاکید کرده اند. که دستکم این شاهدان در چند نوبت ۱۱ نفر می باشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا