یادداشت بی‌سابقه «خبر‌آنلاین» درباره خطر سپاه

این سایت اضافه کرده بود که «نکند در سایه فساد سیستمی فرا گیر در کشور یک روز همچون ارتش عراق اعلام شود به ۵۰ هزار نظامی بدون آنکه وجود خارجی داشته باشد حقوق پرداخت می‌شده است؟»

یادداشت حذف شده سایت «خبرآنلاین» درباره «فساد» برخی فرماندهان سپاه و تبدیل شدن این نهاد به مجموعه‌ای «خطرناک» با واکنش رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران مواجه شده است.

سایت «خبر‌آنلاین» نزدیک به دولت روز چهارشنبه (۱۷ دی) در یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس جمهور» حملات تندی متوجه سپاه و برخی فرماندهان آن کرده بود.

این سایت بی‌آنکه به نام سپاه اشاره کند٬ نوشته بود نهادی که در کسوت ضابط قوه قضائیه همچون پلیس می‌تواند زندان و سلول داشته و افراد را بازداشت، زندانی و بازجویی کند٬ مجموعه‌ای «خطرناک» است.

«خبر‌آنلاین» در ادامه یادداشت خود سپاه را صاحب موشک٬ بمب و هواپیما و دارنده شرکت مخابراتی برای شنود٬ اخلال در اینترنت و ارسال پارازیت معرفی کرده بود.

این سایت هشدار داده بود: «نهادی که قادر است با پیاده کردن نیروی نظامی از فرود هواپیمای مسافری و افتتاح فرودگاه امام خمینی توسط دولت اصلاحات جلوگیری کرده و نماینده مجلس و وزیر داشته باشد، بیش از مفید بودنش می‌تواند خطرناک باشد»

«خبر‌آنلاین» در بخش دیگری از یادداشت خود هشدار داده بود چنانچه سپاه به پادگان‌ها بازگردانده نشود٬ جمهوری اسلامی باید در انتظار «سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد» باشد.

این سایت اضافه کرده بود که «نکند در سایه فساد سیستمی فرا گیر در کشور یک روز همچون ارتش عراق اعلام شود به ۵۰ هزار نظامی بدون آنکه وجود خارجی داشته باشد حقوق پرداخت می‌شده است؟»

«خبرآنلاین» ساعتی پس از آغاز اعتراض‌ رسانه‌های وابسته به سپاه اقدام به حذف این یادداشت کرد و از سپاه پاسداران به خاطر انتشار آن عذرخواهی کرد.

با وجود حذف این یادداشت و عذرخواهی مسئولان سایت «خبر‌آنلاین» ٬ اعتراض و حملات رسانه‌های محافظه‌کار همچنان ادامه دارد و آن‌ها خواستار برخورد قضایی با ناشران چنین یادداشتی هستند.

سایت «خبر‌آنلاین» وابسته به حسین انتظامی٬ معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد است.

برخی از نمایندگان مجلس نیز در واکنش به انتشار چنین یادداشتی اعلام کرده‌اند مقدمات استیضاح وزیر ارشاد را فراهم خواهند کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا