یورش وحشیانه به بند ۱ زندان مرکزی زاهدان و مورد اذیت و آزارقرار دادن زندانیان سیاسی و عادی

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز گذشته ده ها نفر از نیروهای گارد و اطلاعات زندان به بند ۱ زندان مرکزی زاهدان یورشبردند وزندانیان بی دفاع را مورد اذیت و آزار قرار دادند.

روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ نیروهای گارد و اطلاعات زندان به بند ۱ معروف به بند جوانان زندان مرکزی زاهدان یورش بردند، زندانیان بی دفاع را در گرمای شدید با توهین و اذیت و آزار به محوطه سرباز زندان منتقل کردند وآنها را تا ساعت ۱۲ در آنجا نگه داشتند. سپس به سلولهای زندانیان سیاسی و عادی یورش بردند وتمامی وسایل شخصی آنها را به هم ریخته ، تخریب نموده و یا به سرقت بردند.

زندانی سیاسی محمود شه بخش به این یورش وحشیانه اعتراض نمود که با برخوردهای وحشیانه غلامی رئیس اطلاعات زندان مواجه شد و سپس او را به سلول انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان مرکزی زاهدان منتقل کردند.

در این یورش وحشیانه بیش از ۴۰ نفر از مامورین گارد و ماموران اطلاعات زندان شرکت داشتند فرماندهی این یورش وحشیانه را غلامی جنایتکار علیه بشریت ورئیس زندان و رئیس اطلاعات زندان به عهده داشتند . این جنایتکار علیه بشریت همراه با خسروی فرامین مامورین وزارت اطلاعات را به اجرا می گذارند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به بند زندانیان بی دفاع و قرار دادن آنها در زیر تابش شدید آفتاب برای ساعتها ، اذیت و آزار زندانیان و تخریب و ربودن وسایل شخصی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندعلی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۲۱ مرداد ۹۳ برابر با ۱۲ اوت ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

[email protected]

Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فقط با ذکر منبع آن مجاز است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا