یک فرمانده عالی رتبه دیگر از سپاه پاسداران در سوریه کشته شد

منابع ایران امروز از کشته شدن سردار پاسدار رضا فرزانه فرماندۀ پیشین لشگر 27 محمد رسول الله تهران در نبردهای سوریه خبر دادند.
منابع خبری نزدیک به سپاه پاسداران ایران روز یکشنبه 13 فوریه 2016 از کشته شدن یک فرمانده دیگر از سپاه در سوریه خبر دادند.

طی دو هفته گذشته بیش از 50 تن از عناصر سپاه پاسداران ایران که برای دفاع از رژیم بشار اسد به سوریه اعزام شده بودند، به دست انقلابیون کشته شدند.

منابع ایران امروز از کشته شدن سردار پاسدار رضا فرزانه فرماندۀ پیشین لشگر 27 محمد رسول الله تهران در نبردهای سوریه خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه با اعلام این خبر نوشت که سردار پاسدار رضا فرزانه چهل روز پیش به سوریه رفته بود و در 22 بهمن ماه در درگیری های نظامی این کشور کشته شد. این خبرگزاری اما توضیحی در مورد محل دقیق کشته شدن فرماندۀ پیشین لشگر محمد رسول الله تهران نداده است.

مقامات ایران همواره ادعا می کنند که نیروهای نظامی این کشور بویژه فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج برای امور مشاوره نظامی و به منظور حفاظت از «حرم زینب» به سوریه اعزام می شوند.

مخالفان سوری‌ می گویند حرم حضرت زینب بیش از 1300 سال توسط مردم سوریه حفظ ونگهداری شده بود اما چه شده که این حرم با آغاز انقلاب سراسری مردم سوریه علیه بشار اسد ایران و حزب الله لبنان به فکر حفاظت از آن افتادند. ایران و حزب الله لبنان به بهانه حفاظت از حرم زینب برای سرکوب انقلاب سوریه و نجات دیکتاتور خون آشام این کشور نیرو به سوریه اعزام می کنند و در قتل بیش از 300 هزار سوری و آواره کردن بیش از 9 میلیون نفر شریک جرم هستند.

علی خامنه‌ای رهبر و ولی فقیه ایران در آخرین دیدارش با خانواده‌های قربانیان دفاع از اسد که در جنگ داخلی سوریه کشته شدند، گفت که اگر نیروهای ایرانی در سوریه با «داعش» نجنگند ناگزیزیرند در داخل کشور به جنگ با آنان بپردازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا