یک پاسدار در درگیری سه‌شنبه با جیش‌العدل کشته شده است

در درگیری دیروز نیروهای سپاه پاسداران و اعضای جیش‌العدل در سراوان، یک پاسدار کشته شده است. به گفته آقای شریف دو عضو بسیج نیز در این درگیری

یک پاسدار در درگیری سه‌شنبه با جیش‌العدل کشته شده است

سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرده است که در درگیری دیروز نیروهای سپاه پاسداران و اعضای جیش‌العدل در سراوان، یک پاسدار کشته شده است.

به گفته آقای شریف دو عضو بسیج نیز در این درگیری

روز گذشته اعضای شماری از اعضای جیش‌العدل به یک پاسگاه مرزی در نزدیکی سراوان، در سیستان و بلوچستان، حمله کردند.

جیش‌العدل در بیانیه دیروز خود مدعی شد که در این حمله دو تانک سپاه را از بین برده و بیش از ده نفر را کشته است، اما سخنگوی سپاه تنها کشته شدن یک نفر را تایید کرده است.

رمضان شریف حمله اخیر جیش‌العدل را به اختلافات داخلی این گروه نسبت داده و گفته است: “آنها بعد از کشته شدن یکی از سرانشان به دلیل اختلافات داخلی به دنبال ابراز وجود در عرصه افکار عمومی بودند.”

به نظر می‌رسد اشاره سخنگوی سپاه به عبدالرئوف ریگی، رهبر گروه جیش‌النصر باشد، که هفته پیش کشته شد.

گزارش‌ها درباره چگونگی کشته شدن او متناقض بود، برخی منابع از سوءقصد نیروهای ایرانی به جان او می‌گفتند در حالی که گزارش‌های دیگر حاکی از کشته شدن او در جریان تسویه‌ حساب‌های داخلی بود.

عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی رهبر جندالله، بهار امسال به همراه تعدادی دیگر از گروه جیش‌العدل انشعاب کرد. گفته می‌شد که دو طرف بر سر اعدام گروهبان جمشید دانایی‌فر، مرزبان ایرانی، اختلاف نظر داشته‌اند و عبدالرئوف ریگی با کشتن مرزبان ایرانی مخالف بوده است.

گروه جندالله از دهه ۸۰ خورشیدی حملاتی علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در منطقه سیستان و بلوچستان را آغاز کرد و ده‌ها نفر در این جریان کشته شدند. پس از ضربه شدیدی که دستگاه امنیتی ایران به این تشکیلات وارد کرد، شماری از اعضای آن مجددا در قالب گروه جیش‌العدل فعال شدند

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا