۱۰ درصد آنتیموان جهان در سیستان و بلوچستان وجود دارد

زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ درصد ذخایر آنتیموان جهان در این دیار وجود دارد که با شناسایی و بهره برداری از آن می توان نام استان را بر صفحه آنتیموان جهان ثبت کرد.
علی اوسط هاشمی در حاشیه بازدید از معدن آنتیموان سفیدآبه به خبرنگار مهر اعلام کرد: این استان ظرفیت های بسیاری دارد که نیازمند شناخت و احیا است که از سوی دولت با جدیت دنبال می شود.

وی افزد: سیستان و بلوچستان در کنار مرز از داشته های معدنی و صنعتی زیاد برخوردار است که با یک برنامه ریزی مناسب می توان با شناخت و احیای آن جهش چشمگیری به توسعه استان بخشید.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: معدن آنتیموان یکی از این داشته ها است، ظرفیت تولید معدن سفیدآبه سالانه ۹۰ هزار تن شمش است که نقش بسزایی در توسعه استان خواهد داشت و طی آینده ای نزدیک با بهره بری از آن برای بیش از ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی افزود: این معدن نام سیستان و بلوچستان را در جهان ماندگار خواهد کرد که بر اساس آمارها بخش اعظم تولیدی آنتیموان جهان را، سفید آبه به خود اختصاص خواهد داد.

هاشمی گفت: ۱۶ پهنه آنتیموان با حداقل ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در این استان شناسایی شده که برابر با ۱۰% ظرفیت جهانی این ماده معدنی است.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین حدود ۷۰ محدوده امیدبخش در زمینه دیگر ذخایر معدنی استان مورد شناسائی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میل به سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان در بخش معدن وجود دارد، اظهار داشت: نگاه ما به معادن سیستان و بلوچستان در راستای اقتصاد مقاومتی است و باید با عزم و اراده، محدوده های مستعد و آنچه که قابلیت استخراج و تولید ثروت دارد را شناسائی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شمال و جنوب استان نمایی از معادن است و ما با این اطمینان از وجود منابع قوی، باید در برنامه زمان بندی با هدف گذاری مناسب به سوی سرمایه گذاری پیش برویم.

هاشمی افزود: در زمینه ذخایر قابل بهره برداری مس و طلا در استان نیز تردیدی وجود ندارد و باید با برنامه ریزی مناسبت در این بخش سرمایه گذاری ها جذب و فعال شود.

وی گفت: با توجه به مطالعات انجام شده و ایده های مطرح شده می توان به معدنی شدن استان امیدوار بود، بنابراین باید در مسیرهایی حرکت کنیم که منجر به توسعه شود.

هاشمی گفت: پراکندگی فعالیت های معدنی از زابل در شمال استان تا دلگان و چابهار در جنوبی ترین نقاط استان به معنی برابری شرایط برای تمام مردم و جلوگیری از تمرکز سرمایه است.

استاندار افزود: برای تامین نیازهای معادن از جمله برق و جاده و نیز تامین سوخت لازم هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام زیر ساخت ها برای توسعه استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز به منظور بازدید از کارخانه آنتیموان، دیدار با مردم، شرکت در نماز جمعه اهل سنت و بازدید از مجتمع بین راهی محمد رسول الله به منطقه سفید آبه سفر کرده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا