۳۵۵نفر راهی مراکز درمانی شدند/تعطیلی ادارات دولتی هیرمند و نیمروز

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: سرعت فعلی وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
زاهدان- مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید سیستان ۳۵۵ نفر را راهی بیمارستان و مراکز درمانی روستایی کرد.

رضا اربابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امروز نیز شدت توفان به حدی بود که میزان غلظت گرد و غبار در منطقه به ۳۹ برابر حد مجاز رسید.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان بیان کرد: سرعت فعلی وزش باد همراه با گرد و خاک در شمال استان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

اربابی گفت: امروز نیز همچون روز گذشته در سیستان وزش باد شدید و در مناطق مستعدد توفان گرد و خاک پیش بینی می شود که از اواسط فردا شدت وزش باد در منطقه کاهش می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان یاد آور شد: بر اساس آخرین آمار گرفته شده از مراکز درمانی و بهداشتی توفان ۳۵۵ را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است.

اربابی گفت: از هر پنج شهرستان شمال استان ۱۹۰ نفر از مردم منطقه روانه بیمارستان و ۱۶۵ نفر دیگر نیز به دلیل مشکلات تنفسی، ریوی و چشمی به درمانگاه های روستائی مراجعه کنند

اربابی همچنین از تعطیلی دستگاه های دولتی برای دومین روز متوالی در دو شهرستان نیمروز و هیرمند به سبب توفان شدید شن خبر داد.

وی افزود: در نیمروز و هیرمند دستگاه هواشناسی برای ارزیابی میزان سرعت وزش باد و غلظت ذرات معلق وجود ندارد اما هم اینک توفان شدید همراه با گرد و خاک در منطقه در حال وزیدن است که این امر سبب تعطیلی ادارات در این شهرستان ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام ستاد بحران استان، اکنون ۱۵ تیم امدادی با ۱۳۷ امدادگر در مناطق توفانی و بحرانی سیستان مستقر هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ هزار ماسک رایگان به منظور حفظ سلامتی مردم توزیع شد.

اکنون ۲۰ تیم راهداری، ۱۰ تیم پلیس راه، ۱۰ تیم اتفافات برق، ۱۰ تیم آب و فاضلاب روستائی، ۸ تیم آب و فاضلاب شهری در منطقه سیستان مستقر هستند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا