آخرین جزئیات پرونده کلاهبرداری جنوب استان؛ فرار کلاهبردار میلیاردی به خارج از کشور/ مردم بلوچستان قربانی ماجرایی، که از وجود “فساد حکومتی” در ایران ناشی می شود.

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: میزان دقیق مبالغ اخذ شده از سوی فرد مذکور مشخص نشده و پس از اعلام شکایت تمامی مال باختگان میزان دقیق مبالغ دریافتی معلوم می شود.
به گزارش سرویس حقوقی و قضایی عصرهامون محمد علی حمیدیان در گفت و گو اختصاصی با دادمردان با اشاره به کلاهبرداری اخیر در جنوب استان اظهار داشت: با توجه به پیگیریهای این معاونت از مراجع قضایی این شخص نه تنها در استان ما بلکه در استان های دیگر نیزاقدام به کلاهبرداری نموده است.
معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: میزان دقیق مبالغ اخذ شده از سوی فرد مذکور مشخص نشده و پس از اعلام شکایت تمامی مال باختگان میزان دقیق مبالغ دریافتی معلوم میشود.
وی در ادامه افزود: آنچه واضع و آشکار می باشد این نکته است که فرد مذکور به بهانه ارائه خودرو به اهالی منطقه با میزانی نازل از قیمت کارخانه اقدام به اخذ مبالغ کلانی به منظور واگذاری بیش از 2هزار و 400 خودرو نموده است.
وی با بیان اینکه این شخص درچندین شهر از بلوچستان از جمله ایرانشهر، سرباز و نیکشهر مبادرت به کلاهبرداری کرده است، بیان کرد: فرد مذکوراز این راه مبلغی بالغ بر 123میلیارد تومان نیز در استان گلستان جمع آوری کرد.
وی با تاکید به ضرورت پیگیری های قضایی و احقاق حقوق عامه در خصوص فرایند رخ داده در جنوب استان خاطر نشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع و پیامدهای خاصی که برای آن متصور است ضرورت پیگیری این پرونده در مرکز استان احساس می شود امری که از طریق اقدامات معمول به دادستانی مرکز استان نیز منعکس شده است.
حمیدیان با بیان اینکه این پرونده به جهت اهمیت موضوع در اولویت سریع قرار میگیرد، خاطر نشان کرد: این معاونت طبق نامه ای از دادستان های شهرهای جنوب استان خواسته شده مردم را در این رابطه راهنمایی کنند تا شکایت خود را کتبا به مراکز قضایی اعلام کنند.
وی در پایان گفت: طبق اخرین اطلاعات فرد مذکور از کشور خارج و به کشور ترکیه متواری شده است

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا