سند لو رفته مبنی بر شکنجه شدید زندانی سیاسی مولوی عبدالغفار نقشبندی

مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت شهرستان راسک سرباز 25 اردیبهشت ماه 91 در حالی که پس از تفقد وضعیت پدر زندانی خود از زاهدان بر می گشت در ورودی شهرستان راسک بازداشت شد.

سند لو رفته مبنی بر شکنجه شدید زندانی سیاسی مولوی عبدالغفار نقشبندی
دستگیری وی در حالی صورت می گرفت که پیش از وی پدرش مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک و مولوی عبدالله ملازاده امام جمعه پارود و 10 تن دیگر از معتمدین و جوانان منطقه به تهمت قتل و آمریت قتل که مردم آن را بی اساس می دانند بازداشت شده بودند. و همین امر کافی بود تا نارضایتی های پیشین مردم به صورت خشم در آمده و در مخالفت به این بازداشت های خودسرانه دست به اعتراض و نهایتا تظاهرات خیابانی بزنند.
به گفته شاهدین محل اعتراضات مردم با نعره های الله اکبر و علمای ما را آزاد کنید شروع شد اما نیروی های امنیتی با توسل بر خشونت قصد اطفای این تظاهرات را داشتند که در اثر آن یک نفر به نام جان محمد دهقانی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
یک یا دو روز بعد نهادهای امنیتی برای آرام کردن مردم ، مولوی عبدالغفار نقشبندی را در وضعیتی آشفته در مقابل دوربین شبکه استانی هامون حاضر کردند در حالی که ایشان می گفت: بنده “عبدالغفار نقشبندی” و پدرم در آمریت قتل مولوی جنگی زهی روحانی وابسته به حکومت و فرمانده بسیج حاجی آباد دست داشتیم.
بعدها مولوی عبدالغفار نقشبندی طی صدای ضبط شده و درز کرده از تلفن “زندان مرکزی زاهدان” کلیه اعترافات را در شرایط بد شکنجه جسمی و روحی عنوان کرد.
وی مدتها به علت درز این صدا ممنوع الملاقات و ممنوع التماس شد.
مولوی عبدالغفار نقشبندی در آن صدای درز کرده می گفت: به والله قسم بنده بخاطر شکنجه های شدید در وضعیتی بودم که حتی به حکم شرع در همچنین مواقعی کفر گفتن به الله هم جایز قرار داده شده است و هیچ یک از سخنان من صحت نداشته و کلیه اعترافات تحت فشار شکنجه بوده اند. این در حالی است که عبدالغفار نقشبندی در کلیه جلسات دادگاه نیز با رد اتهامات وارده نسبت به خود و پدر و کلیه متهمان پرونده اعترافات را زیر شکنجه و بی اساس خوانده بود.
در همین زمینه کمپین فعالین بلوچ توانسته به یک “سند درز کرده” محرمانه از پرونده این زندانیان عقیدتی سیاسی دست پیدا کند که به روشنی نشان می دهد که عبدالغفار نقشبندی توسط سربازان گمنام امام زمان مورد شکنجه شدید به حجم 480 “شلاق تعزیری ویژه شوک برقی” قرار گرفته است و این امر ظاهرا به دستور دادسرای انقلاب زاهدان و یا زیر نظر مستقیم آنها بوده است. امری که خود عبدالغفار و پدرش مولوی فتحی محمد در جلسه دوم دادگاه بدان اشاره کرده و گفته بودند: “دادستانی که برای محاکمه عبدالغفار در جلسه حاضر است خود دستور به شکنجه داده است.”
این “سند لو رفته” همچنین نشان می دهد اجرای حکم پیش از ساعت 4 بامداد تاریخ 27 اردیبهشت 91 درست یک روز پس از بازداشتش بوده است.
این سند همچنین نشان می دهد که افسر نگهبان و کمک افسر نگهبان احتمالا به نام های: عابدینی و لیاقتی بوده اند که پایه سند اجرای 480 ضربه شلاق تعزیری ویژه شوک برقی را امضا کرده اند.
پیوست خبر: عکس نسخه اصلی سند لو رفته

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا