آلمان: پناهجوی پاکستانی دستگیر شده در برلن، بگفتۀ مقامات پلیس، رانندۀ کامیون مهاجم به بازار نوئل نیست

یک مقام پلیس آلمان به روزنامۀ «دی ولت» گفت که «نوید ب.»، فردی که به عنوان رانندۀ کامیون حمله کننده به بازار موقت نوئل در پایتخت آلمان دستگیر شده، مسئولیت خود را در این رویداد انکار می کند. وی افزود: «فرد دستگیر شده، عامل این حمله نیست». و افزود «این چنین در موقعیت تازه ای قرار داریم. زیرا عامل اصلی این تهاجم که همچنان مسلح است، می‌تواند زیان‌های تازه ای به بار آورد».

پلیس آلمان صبح سه شنبه ٢٠ دسامبر/ ٣٠ آذر از دستگیری یک تبعۀ پاکستانی به نام «نوید ب.» خبر داده بود که به گمان پلیس راننده کامیون بوده است.

فرد دستگیر شده یک جوان ۲۳ ساله است که بگزارش رسانه های آلمانی در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ از طریق مرز اتریش وارد آلمان شده است. یاد آوری کنیم که هجوم یک کامیون بزرگ به بازار نوئل در مرکز برلن، پایتخت آلمان، دوشنبه ۱۹ دسامبر/ ۲۹ آذر، به مرگ ١٢ تن و زخمی شدن نزدیک به ۵۰ نفر انجامید.

سخنگوی پلیس آلمان ساعتی پی از این حمله اعلام کرد که رانندۀ کامیون دستگیر شده و مورد بازجوئی قرار دارد. فرد مظنون، با اطلاعاتی که شاهدان عینی در اختیار پلیس قرار داده بودند، اندکی بعد در دو کیلومتری محل تهاجم دستگیر شد.

به گفتۀ پلیس کامیون حدود ۵۰ تا ۸۰ متر در پیاده روها حرکت کرد و دکه‌ها و بساط های بازار موقت را درهم شکست. در پی این حادثه که حدود ساعت ۲۰ به وقت محلی رخ داد، عملیات گستردۀ تأمین امنیّت در سراسر خاک آلمان به اجرا گذاشته شد. با این حال مقامات کشوری اعلام کردند که هیچگونه علائمی مبنی بر اینکه خطرات دیگری شهروندان را تهدید کند در دست نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا