آمریکا: 4 موشک روسیه که به سوی سوریه پرتاپ شد در ایران سقوط کرد

مقام‌های آمریکایی می‌گویند موشک‌هایی کروز روسی که از دریای خزر به سوی هدف‌هایی در سوریه شلیک شده‌ بودند در خاک ایران سقوط کرده‌اند. دولت و رسانه‌های ایران در این باره سکوت کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه شامگاه پنجشنبه (۸ اکتبر/ ۱۶ مهر) گزارش داد که مقام‌های دولت آمریکا گزارش شبکه‌ی خبری “سی‌ان‌ان” را تایید کرده‌اند که دست‌کم چهار فروند از موشک‌های روسی شلیک‌شده به سوی سوریه در ایران فرود آمده‌اند.
منابع آمریکایی درباره محل فرودآمدن این موشک‌ها در ایران و تلفات و خسارات احتمال آنها توضیحی نداده‌اند. دولت و رسانه‌های ایران نیز تاکنون در این باره سکوت کرده‌اند.
روسیه روز چهارشنبه (۷ اکتبر) اعلام کرد که ۲۶ فروند موشک کروز به سوی سوریه شلیک کرده است. این موشک‌ها از روی ناو‌های جنگی روسیه که در آبهای دریای خزر مستقرند شلیک شدند.
موشک‌های کروز هدایت‌شونده هستند و در ارتفاع پایین با سرعت تقریبا ثابت به سوی هدف‌های تعیین‌شده پرواز می‌کنند. وزارت دفاع روسیه از پرتاب و مسیر حرکت این موشک‌ها کلیپ‌های ویدیویی نیز منتشر کرد.
این موشک‌ها تا رسیدن به سوریه می‌بایست مسافتی در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر را طی کنند. تقریبا نیمی از این مسافت شامل حریم هوایی ایران می‌شود. ایران ظاهرا چنین مجوزی را برای روس‌ها صادر کرده است.
در هفته‌های اخیر هواپیماهای روسی نیز که برای سوریه نیرو و سلاح حمل می‌کنند از آسمان ایران و عراق عبور می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا