آموزش‌وپرورش استثنایی در سیستان و بلوچستان چه وضعیتی دارد؟

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: برای نزدیک شدن استان به سرانه آموزشی «چهار دانش‌آموز- یک نیرو»، 165 نفر نیرو کمبود داشته، و همچنین برای رسیدن به سرانه استاندارد فضای آموزشی نیاز به ساخت 7000 مترمربع فضا داریم.
به گزارش چهاربهاران، غلامرضا فرزانه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی در استان به 2682 دانش‌آموز در 42 فضای آموزشی در گروه‌های آسیب‌دیده شنوایی، بینایی، کم‌توان ذهنی و چند معلولیتی ارائه خدمات می‌دهد.

وی بابیان اینکه پوشش آموزش و پرورش استثنایی در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه حرفه‌ای است، افزود: متأسفانه تاکنون 11 منطقه آموزشی استان فاقد پوشش آموزش‌وپرورش استثنایی است و همچنین تاکنون 19 منطقه آموزش‌وپرورش تحت پوشش این اداره قرارگرفته است.

فرزانه تعداد فضاهای آموزشی استاندارد استثنایی استان را 34 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد واحد آموزشی 15واحد دارای استاندارد و 19 واحد نیازمند تخریب و بازسازی دوباره هستند.

این مسئول اضافه کرد: 2682 دانش‌آموز استان در 302 کلاس درس و توسط 54 همکار آموزش می‌بینند، درواقع اکنون به ازای هر پنج دانش‌آموز یک نیرو در حال فعالیت است، البته این سرانه در برخی استان‌ها به ازای هر دو دانش‌آموز یک نیرو است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای نزدیک شدن استان به سرانه آموزشی چهار دانش‌آموزی- یک نیرو، 165 نفر نیرو کمبود داشته و همچنین برای رسیدن به سرانه استاندارد فضای آموزشی هم نیاز به ساخت 7000 مترمربع فضا وجود دارد.

فرزانه در بخش دیگری به توانایی‌های دانش آموزان این بخش اشاره و بیان کرد: 100 درصد دانش آموزان نابینای ما در امتحانات پایان سال پارسال قبول‌شده‌اند، علاوه بر این معلمان گروه ناشنوایی ما امسال رتبه نخست الگوهای برتر تدریس کشور را کسب کرده‌اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا