ابراز نگرانی خانواده زندانیان سیاسی بلوچ از تهدید به “انتقام” مسئولان پس از کشته شدن مرزبانان میرجاوه

در پی کشته شدن دستکم ۱۰ نفر از ماموران مرزبانی ناجا در هنگ مرزی میرجاوه ، برخی از مسئولان از “انتقام” سخن گفته اند مساله ای که باعث نگرانی خانواده زندانیان سیاسی بلوچ شده است.

در پی کشته شدن دستکم ۱۰ نفر از ماموران مرزبانی ناجا در هنگ مرزی میرجاوه ، برخی از مسئولان از “انتقام” سخن گفته اند مساله ای که باعث نگرانی خانواده زندانیان سیاسی بلوچ شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، پس از آنکه ۱۰ نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی در میرجاوه توسط گروه مسلح جیش العدل کشته شدند برخی از مسئولان نظامی از “گرفتن انتقام خون آنها” سخن گفته اند که با توجه به وجود موارد مشابه و اعدام “انتقام جویانه” برخی از زندانیان سیاسی در سالهای گذشته این موضوع بار دیگر باعث نگرانی خانواده های زندانیان شده است

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا پس از کشته شدن ماموران مرزبانی در میرجاوه گفت: “انتقام خون شهدای حادثه میرجاوه را از تروریست ها می گیریم.” در سخنانی مشابه سال ۱۳۹۲ پس از آنکه گروه جیش العدل ۱۴ نفر از ماموران مرزبانی را در مرز سراوان کشت محمد مرزیه دادستان وقت زاهدان تهدید به انتقام کرد.

و پس از آن در کمتر از ۱۰ ساعت ۱۶ نفر از زندانیان بلوچ در زندان های مختلف کشور اعدام شدند که برخی از آنها مدت محکومیت خود را سپری می کردند. محمد مرزیه در آن زمان گفت: «با توجه به هشدارهایی که از قبل به عوامل اشرار و گروهک‌های معاند نظام داده بودیم مبنی بر این که اگر هر گونه اقدامی که سبب آسیب رسیدن به مردم بی‌گناه و عوامل امنیتی و انتظامی صورت بگیرد اقدام مقابله به مثل می‌کنیم، صبح امروز در پاسخ به شهادت مرزبانان شهرستان سراوان، ۱۶ نفر از اشرار متصل به گروهک‌های معاند نظام را اعدام کردیم.»

این اعدام ها با واکنش های گسترده بین المللی مواجه شدند در نتیجه جمهوری اسلامی اعلام کرد افراد اعدام شده پیشتر حکم اعدام دریافت کرده بودند و صرفا حکمشان اجرا شده است، اما تناقض ها در پرونده آنچنان آشکار بودند که زوایای موضوع پنهان نماند.

دستکم ۸ نفر از ۱۶ زندانی به اتهام مواد مخدر در زندان بودند و از ۸ نفر دیگر تعدادی احکام زندان دریافت کرده و تعدادی قول آزادی با وثیقه داشتند همچنین زندانیان به طور ناگهانی و بدون اطلاع خانواده ساعاتی بعد اعدام شدند و جنازه آنها نیز به خانواده ها سپرده نشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا