ادعای آیت الله خامنه ایی: در مبارزه با قاچاق منظور ایشان ، کشتن کولبران ضعیف بلوچستانی نیست.

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در جریان سخنرانی که در دیدار با جمعی از کارگران داشتند بر “مقابله با قاچاق سازمان یافته” تاکید کرد و گفت:

دولت با قدرت با قاچاق سازمان یافته مقابله و برخورد کند. وی افزود: “اما مراد من از قاچاق، فلان کوله‌بَرِ ضعیفِ بلوچستانى نیست که می رود آن‌طرف یک چیزی را برمی دارد روی کول خودش می‌آورد این‌طرف ، این ها که چیزی نیست، این ها اهمّیتی ندارد با آن ها مبارزه هم نشود اشکالی ندارد. من قاچاق های سازمان‌یافته‌ی بزرگ را می گویم.”

این سخنان در حالی بیان می شوند که سالانه ده ها نفر از شهروندان بلوچ که به کار بَدُکی (کولبری) و خورد فروشی سوخت مشغول اند در اثر تیراندازی های بی ضابطه ماموران نیروی انتظامی کشته و زخمی می شوند.

فقط در سال ۱۳۹۴ دستکم ۴۳ نفر از شهروندان بلوچ در وقایعی مشابهه کشته و زخمی شدند که این آمار باعث نگرانی نهادهای حقوقی شده است.

از سوی دیگر لازم به یادآوری است که بر خلاف توجه زیاد رسانه ها به سخنرانی های خامنه ای و بازتاب گسترده سخنرانی های وی در صدا و سیما و سایتهای داخلی این سخنان اما چندان مورد توجه قرار نگرفته و تا کنون به ندرت سایت های داخلی به این موضوع پرداخته اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا