استیصال مسئولین رژیم در برابر مردم شهرستان قصرقند

بنا به گزارشهای موثق و دقیق رسیده به “هالرسان” از شهرستان قصرقند، دیروز چهارشنبه ۱۳ دی مسئولین اجرایی، نظامی و امنیتی حکومت، به درخواست و مدیریت سپاه پاسداران یک جلسه در ساختمان مهمانسرای این شهر برگزار کرده است.

اداره اطلاعات سپاه و دیگر نیروهای امنیتی، ریش سفیدان و افراد ذینفوذ محلی، کارمندان و کارکنان دولتی و همچنین معلمان زن را، به حضور در این جلسه مجبور کرده اند، در این جلسه بابت مسائل امنیتی گفتگو شده است.

به گفته چند تن از افراد محلی که خودشان در جلسه ذکر شده حضور داشته اند، مسئولین اجرایی، امنیتی و انتظامی از سر ترس و واهمه طی جلسه، بیشتر سعی می کردند وانمود کنند که آنان بر اوضاع مسلط هستند و ضمنأ به هدف ترساندن مردم نیز اظهار رغبت میکرده اند.

زیرا یک روز قبل از این، یعنی روز سه شنبه ۱۲ دی جمعی از دختران دانش آموز در دبیرستان مهدیه (دبیرستان دخترانه) با تابوشکنی، در حضور افراد سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی به سر دادن شعارهای اعتراضی علیه رژیم دست زده بوده اند.

بنا بر گزارش واصل شده، فرماندهان بسیج سپاه پاسداران شهر قصرقند چند روز است همه افراد بسیجی شهر را در سالن سپاه جمع کرده اند، تا اگر تجمع و اعتراصاتی در شهر صورت بگیرد، بتوانند سریع آنها را جهت سرکوب معترضین به محل اعتراضات اعزام کنند.

فرماندهان سپاه پاسداران و فرماندهان بسیج سپاه پاسداران شهر قصرقند، بسیجی های بومی شهر را با فریب و ترفند های مختلف، از جمله به آنها به دروغ گفته شده، که بازرسان و فرماندهان بلندپایه از مرکز استان به قصرقند می آیند و شما باید تمام وقت در سالن سپاه باید حاضر باشید.

در شهر قصرقند، اداره اطلاعات سپاه به بیش از ۴ الی ۵ نفر اجازه نمی دهد، که یکجا جمع شوند، خودروهای اطلاعات سپاه هر یکی با ۳ الی ۴ نفر مامور در خیابان و کوچه های شهر، به گشت زنی و تعقیب حرکات مردم می پردازند.

بنا به گزارش همین افراد محلی، مسئولین دولتی چند تن از دختران دانش آموز را، که در اعتراض و شعار دادن شرکت داشتند شناسایی کرده اند و قرار شده، این دانش آموزان دختر، از ادامه تحصیل بازداشته و از مدرسه اخراج شوند.

فرد ناشناسی را که چند روز گذشته در شهر قصرقند، به شعارنویسی دست زده بوده و به گزارش “هالرسان” یکی از تلویزیونهای فارسی زبان که به سوی ایران برنامه پخش می کند، حتی خبر وی را در حالی که او مشغول شعارنویسی بر روی دیوار و اماکن بوده نشان داده است.

اما مامورین امنیتی به جای آن فرد ناشناس شعارنویس، یک نفر بیگناه به اسم “اَلهو” که ساکن محله “جان آباد” قصرقند است، را به جرم شعارنویسی دستگیر به کلانتری برده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و بعد از شکنجه، آزار و اذیت های بسیار وی را که بیگناه تشخیص داده اند، سپس آزاد کردند.

در ضمن سپاه و اداره اطلاعات سپاه به تهدید مردم پرداخته و بعضی افراد را که تصاویر و ویدیوکلیپ هایی، راجع به تجمع و اعتراضات را در فضای شبکه های مجازی به عنوان فراخوان رد و بدل میکرده اند، را شناسایی کرده و به آنان تذکر داده شده است، تا مواظب رفتار و اعمال خودشان باشند.

 بنا به گزارش “هالرسان” بعد از صورت گرفتن تجمع و اعتراضات مردمی چند روز اخیر ایران، مسئولین اجرایی، امنیتی، سیاسی و مذهبی حکومت، در همه شهرهای سیستان و بلوچستان به تشکیل جلسه هایی مشابه جلسه شهر قصرقند دست زده اند، در همه این جلسات مامورین حکومت از افراد ریش سفید و ذینفوذ محلی خواسته اند، که جهت پایداری امنیت با مسئولین همکاری نمایند.

گزارش از : “هالرسان”

۱۴ دی ۹۶ برابر با ۴ ژانویه ۲۰۱۸

توضیح: “هالرسان” یک گروه خبری میباشد که در طی اعتراضات کنونی ایران، توسط بخشی از فعالان سیاسی، مدنی و دیگر اصناف بلوچستان، به هدف انتقال خبرهای بلوچستان برای افکار عمومی جهان، شکل گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا