اعدام جمعی حداقل ۳ زندانی از جمله ۲ زن در زندان مرکزی زاهدان

گزارشها حاکی از آن است که یک لیست ۴۰ نفره وجود دارد که در روزها و یا هفته های آینده حکم ضدبشری اعدام آنها به اجرا گذاشته می شود.

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز حداقل ۳ زندانی، ۲ زن و یک مرد در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.

روز شنبه ۲۹ شهریور ماه حداقل ۳ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند. در میان اعدام شدگان ۲ زن زندانی می باشند که هنوز از هویت آنها خبری در دست نیست. سومین زندانی که امروز اعدام شد غلامحسین میرشکار نام داشت ، حدودا ۵۰ ساله ، او در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود.

گزارشها حاکی از آن است که یک لیست ۴۰ نفره وجود دارد که در روزها و یا هفته های آینده حکم ضدبشری اعدام آنها به اجرا گذاشته می شود.

علیرغم محکوم کردن اعدام های گسترده و تاکید دبیر کل سازمان ملل متحد بر متوقف کردن اعدام ها درایران، مقامات مختلف رژیم ولی فقیه نه تنها به خواست دبیر کل عمل نمی کنند بلکه بر شدت اعدام ها بویژه اعدام ها درملأ عام افزوده اند.

آخوند صادق لاریجانی این جنایتکار علیه بشریت که تایید کننده و دستور دهنده اجرای احکام اعدام در ایران است به گزارش دبیر کل و گزارشگر ویژه به طرز غیر متعارفی حمل کرده و منکر انجام جنایتهای خود می شود.

از طرفی دیگر آخوند حسن روحانی که خود سالها در منصب رئیس شورای امنیت نظام و یا یکی از نمایندگان آخوند خامنه ای در این شورا مشغول طراحی برای سرکوب مردم ایران بوده است ، در حال حاضر به طرز شرم آوری خود را اصلاح طلب جلوه می دهد ولی در عمل از زمان تصدی ریاست جمهوری بیش از ۸۰۰ زندانی بنابه آمارهای منتشر شده از رسانه های دولتی و گزارشهای موثق سازمانهای حقوق بشری به دار آویخته شده اند و از طریق ظریف وزیر امور خارجه اش سعی بر این دارد که واقعیتها را عکس جلوه دهد و دست خونین خود را که آغشته به خون مردم ایران است را پنهان نماید.

ما برای روشن شدن حقایق خواهان اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به ایران برای انجام تحقیقات مستقل در مورد اعدام های جمعی و تقریبا روزانه و همچنین موارد مختلف و متعدد نقض شدید حقوق بشر در ایران هستیم.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران اعدام های جمعی در زندان مرکزی زاهدان را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۲۹ شهریورماه۱۳۹۳ برابر با۲۰ سپتامبر ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا