اعدام حبیب الله اسیود را محکوم می‌نماییم/حزب مردم بلوچستان

     

حزب مردم بلوچستان اجرای حکم اعدام حبیب الله اسیود (حبیب الله چعب “کعبی”) را محکوم می‌نماید.

رژیم آدم کش جمهوری اسلامی با ترفند و اقدامات مغایر با قوانین بین المللی و حقوق بشر آقای اسیود رهبر سابق و از موسسان “جنبش نضال” را در ترکیه ربود و پس از اعمال شکنجه و وادار نمودن وی به اعترافات اجباری تلویزیونی ایشان را اعدام نمود. حکم اعدام آقای اسیود در حالی صادر شده بود که روند دادرسی عادلانه در مورد ایشان طی نشده بود و از حق داشتن وکیل انتخابی محروم بود.

جمهوری اسلامی ایران نظامی تروریستی و تروریست پرور است که نه تنها نیروهای مخالف سیاسی خود را در داخل کشورمی‌رباید و از میان بر می‌دارد، بلکه در خارج از مرزهای کشورعملیات مرگبار تروریستی انجام می‌دهد و به کمک عوامل خود اقدام به ربودن افراد و انتقال آن‌ها  به ایران می‌نماید تا در میان مخالفان سیاسی نظام هراس افکنی کند و بتواند چند صباحی عمر سراسر ظالمانه و مخرب خود را به درازا بکشاند.

رژیم جمهوری اسلامی با ربودن حبیب الله اسیود در کشوری دیگر، انتقال وی به ایران و در نهایت اعدام وی نشان داد که رژیمی تروریستی است و از هیچ گونه اقدام دهشت ‌افکنانه چه در داخل  کشور و چه در سطح بین المللی فرو گذار نخواهد کرد.

برای پایان دادن به اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی، لازم است جامعه‌ی جهانی ضمن محکومیت شدید این اقدام جمهوری اسلامی قدم‌های عملی را برداشته و آمران و عاملان این جنایت را مجبور به پاسخگویی کند. هر قدم عملی توسط دولت سوئد که آقای حبیب الله اسیود تابعیت آن را داشت می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای اقدامات تروریستی احتمالی رژیم در آینده باشد.

جمهوری اسلامی با اقدامات تروریستی و آدم ربایی عامل ناامنی در سطح جهانی شده و خاورمیانه را به تباهی کشانده است. امنیت جهانی و امکان دموکراسی در ایران، تنها می‌تواند بدون حضور جمهوری اسلامی در قدرت امکانپذیر گردد.

حزب مردم بلوچستان

ششم مئی ۲۰۲۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا