اعدام دو زندانی در زاهدان و جابه‌جایی چند زندانی سنی

روز شنبه ۲۸ آذر دو زندانی در زندان زاهدان اعدام شدند. اتهام یکی از این دو “محاربه” اعلام شده ولی از جزئیات پرونده زندانی دیگر خبری منتشر نشده است. هم‌زمان ۴۲ زندانی اهل سنت در زندان رجایی‌شهر جابه جا شده‌اند.

 

صبح روز شنبه ۲۸ آذر (۱۹ دسامبر) دو زندانی در زندان زاهدان به دار آویخته شدند. یکی از این دو نفر “غنی ریگی” ۲۵ ساله بود که اتهام او “محاربه از طریق عضویت در گروه‌های مسلح” عنوان شده بود. از هویت و اتهام زندانی دیگر خبری منتشر نشده است.

خبرگزاری هرانا ضمن اعلام این خبر نوشته که ریگی پنج سال پیش دستگیر شده و حکم اعدامش یک بار در دیوان عالی کشور نقض شده بود.

بیشتر بخوانید: شش زندانی کرد اهل سنت در ایران اعدام شدند

این سایت خبری هم‌زمان از انتقال ۴۲ زندانی اهل سنت در زندان رجایی شهر خبر داده است. بر اساس این گزارش این زندانیان به طور ناگهانی از سالن ۱۰ اندرزگاه شماره ۴ که محل نگهداری زندانیان اهل سنت است به سالن ۲۱ بند ۷ زندان منتقل شده‌اند.

معمولا این گونه جابه‌جایی‌ها زمانی صورت می‌گیرد که زندانیان در آستانه اعدام و یا تبعید به زندان‌های دیگر قرار داشته باشند. اما گفته می‌شود پس از این جابه‌جایی بیشتر زندانیانی که در سالن ۱۰ مانده‌اند، محکومین به اعدام‌اند.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر، سالن ۲۱ بند ۷ رجایی شهر فاقد امکانات اولیه، وسایل گرمایش مناسب و نور کافی است. همچنین دریچه سلول‌ها علیرغم سردی هوا باز و بدون شیشه است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا