اعدام وحشیانه‌ی جوانان بلوچ توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد رعب و وحشت بیشتر!!!

حزب مردم بلوچستان

اعدام وحشیانه‌ی جوانان بلوچ توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد رعب و وحشت بیشتر!!!

طبق گزارشات رسیده در مدت کوتاهی در حدود یک ماه دوازده تن از جوانان بلوچ با اتهامات عمدتا ساختگی جمهوری اسلامی به بند کشیده شده و در اثر شکنجه‌های طاقت فرسای قرون وسطایی مجبور شده‌اند بر علیه خود به اعمالی که انجام نداده‌اند اعتراف کنند.

بر پایه‌ی چنین اعتراف‌گیری‌هایی که در رژیم جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده‌‌ و به قسمتی از هویت آن تبدیل شده‌اند، این جوانان به اعدام محکوم می‌شوند. شدت این نوع از برخوردها همواره  در ارتباط با ملت‌های خارج از حاکمیت و به خصوص  ملت بلوچ بیشتر بوده است. تعداد اعدامیان ملت بلوچ نسبت به جمعیت آن‌ها در مقایسه با ملت‌های دیگر ساکن ایران به مراتب بیشتر است.

هدف رژیم از اعدام بلوچ‌ها و حضور نیروهای مرصاد در بلوچستان که برای کشتن جوانان بلوچ به منطقه اعزام شده‌ و در مقابل کشتارهای فراقانونی پاسخگو نیستند، اشاعه‌ی رعب و وحشت در بلوچستان است. جمهوری اسلامی در فضای رعب و وحشت می‌خواهد بلوچستان را تقسیم نموده  و با شهرک سازی‌ها و اسکان غیر بومیان، مردم بلوچ را در سرزمین تاریخی آن‌ها به اقلیت در آورد و به حاشیه براند. همه‌ی این‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتند که جریانات حقوق بشری و مطرح نیروهای اپوزیسین و خبرگزاری‌های عمده که حوادث ایران را پوشش می‌دهند در مورد اعدام بلوچ‌ها یا در راستای اهداف رژیم عمل ‌نمایند و اخبار مربوط به اعدام‌ها و کشتارها را پوشش خبری ندهند یا به شکلی بسیار کمرنگ و گذرا به آن‌ها بپردازند که این خود موجب شده است که جمهوری اسلامی بتواند بدون هراس جوانان بلوچ را اعدام کند و نیروهای مرصاد آن روزانه به کشتار بلوچ‌ها مشغول باشند.

حزب مردم بلوچستان که در برنامه و اساسنامه‌ی خود منع حکم اعدام را به عنوان یکی از اصول اساسی خود مطرح نموده است، هرگونه اعدام به هر دلیلی را محکوم می‌نماید و از سازمان‌های مطرح حقوق بشری، نیروهای اپوزیسیون و خبرگزاری‌هایی که اخبار مربوط به ایران را پوشش می‌دهند می‌خواهد به این رویه‌ که در تسهیل حکم اعدام نقش فراونی داشته است پایان دهند. 

حزب مردم بلوچستان / ژانویه‌ی ۲۰۲۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا