انتخابات نمایشی مجلس را تحریم می‌کنیم / حزب مردم بلوچستان

دوازدهمین دوره‌ی انتخابات فرمایشی مجلس و ششمین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان رژیم در یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ در حالی برگزار می‌شود که رژیم بیش از پیش به در جهان منزوی شده و در داخل کشور با بحران مشروعیت مواجه شده و بیشتر از هر زمانی در اذهان مردم ایران منفور شده است. گزارش‌های مربوط به تأیید و رد صلاحیت‌ها حاکی از تنگتر شدن حلقه‌ی نزدیکان رژیم است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم مردم ایران قصدی برای شرکت در نمایش مضحک انتخابات پیش رو ندارند و حدود هفتاد و پنج درصد مردم خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی هستند. در بلوچستان مردم حق طلب بلوچ پس از جمعه‌های خونین زاهدان و خاش، شعله‌ی انقلاب “زن، زندگی، آزادی” را با شجاعت و بینش سیاسی عمیقی زنده نگاه داشته و می‌روند تا این شبه انتخابات فرمایشی را بایکوت نمایند.

این نمایش مضحک بی رونق ممکن است آخرین انتخابات رژیم پیش از فروپاشی باشد و ممکن است مردم ایران مجبور نباشند آن را بار دیگر تجربه کنند.

سیاست کلان رژیم در ارتباط با بلوچستان که هم اکنون در دستور کار مجلس برای اجرا قرارگرفته است، تقسیم سرزمین تاریخی بلوچستان به چهاراستان، شهرک سازی و اسکان چند ملیون نفری غیربومی‌ها در مناطق ساحلی بلوچستان با هدف بهم زدن بافت جمعیتی و به اقلیت در آوردن و به حاشيه راندن مردم بلوچ و نھايتاً محو نام منطقه‌ای جغرافیایی و تاریخی به نام بلوچستان است.

رأی هر بلوچ در این انتخابات به منزله‌ی تأیید سیاست‌های رژیم در بلوچستان و قبول فضای امنیتی بیشتر و حضور بسیار گسترده‌تر نظامیان در منطقه است که برای سرکوب، غارت و اشاعه‌ی رعب و وحشت به بلوچستان اعزام شده‌اند. این نیروها خودروهای حامل کودکان، زنان، افراد پیر و جوان را در جاده‌ها به گلوله می‌بندند و مرتکب قتل عمد می‌شوند اما به جای پاسخگویی در برابر قانون و مجازات، به پاس وفاداری به رژیم پاداش هم دریافت می‌کنند.

امیدواریم رهبران مذهبی، سران عشایر و بزرگان مردمی مناطق مختلف بلوچستان که در ازای دریافت امتیازاتی اقدام به همکاری با رژیم  نشده‌اند به این رژیم ستمگر و فقر گستر که فقر، تحقیر، توهین و تبعیض را در جامعه نهادینه کرده است و حتی به زندانیان زن و مرد در زندان‌ها تجاوز می‌کند جواب “نه” بگویند و در جهت گرم کردن تنور انتخابات با رژیم همکاری ننمایند. نهادینه شدن فقر در کشوری ثروتمند به معنی مرگ تدریجی یک ملت است که مصداق جنایت علیه بشریت است. رأی دادن برای یک بلوچ سنی که هم بخاطر بلوچ بودن و هم بخاط سنی بودن تهدید امنیتی شمرده می‌شود، و حتی به شکلی نمادین حق ندارد در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری شرکت نماید، به معنی آن است که شما آنچه را در ذیل می‌آید را می‌پذیرید و مسئولیت تاریخی آن را به عهده می‌گیرید:

۱.  بلوچ اگر انسان شمرده شود با قید مذهب سنی به ته جدول درجه بندی سقوط می‌کند.

۲. شما تهدید امنیتی به حساب می‌آیید و لوله‌ی تفنگ نیروهای امنیتی به سوی شما نشانه می‌رود. اجرای این سیاست منجر به کشتارغیرقانونی زنان و کودکان در حال تردد در جاده‌ها شده است. در این نوع کشتار نیز مأموران امنیتی به جای محاکمه، به عنوان افراد وفادار به نظام مورد تشویق قرار می‌گیرند.

۳ – بلوچ شهروند درجه‌ی چندم است و اجازه‌ی استخدام در مراکز تصمیم گیری را ندارد.

۴ – به شما اجازه داده می‌شود کارهایی را در حد اجرای اوامر آن هم در صورت نبود متقاضی غیر بومی انجام دهید.

۵ – حق اعتراض به توهین، تحقیر، تبیض و هرگونه بی‌عدالتی را که مطابق منشور جهانی حقوق بشر حق شما است ندارید. در صورت اعتراض متهم به ضد انقلاب و اقدام علیه امنیت ملی می‌شوید که مجازات زندان و اعدام را در پی دارند.

۶ – به جمهوری اسلامی این اجازه را می‌دهید که در مرحله‌ی نخست بلوچستان را به چهار استان تقسیم نماید و در مراحل بعدی با تقسیماتی دیگر آن را در مناطق همسایه به شکلی ادغام نماید تا مردم این مناطق به صورت اقلیت کوچکی در آیند و نامی از بلوچستان باقی نماند.

۷ – اجازه می‌دهید در مناطق ساحلی بلوچستان شهرک سازی شود و چند برابر جمعیت منطقه، افراد غیر بلوچ سکنی داده شوند و بافت جمعیتی منطقه به نفع سکنی گزیدگان تغییر کند و بلوچ درهیچ گزینشی موفق نباشد.

۸ – اجازه می‌دهید خانه‌هایتان را بر سرتان شما خراب کنند، زمین‌های شما را مصادره نمایند و بلوچ را به حاشیه نشینی، بیسوادی و اعتیاد به مواد مخدر سوق دهند و معادن و دریای بلوچستان را به تاراج ببرند.

۹ – اجازه می‌دهید در جهت تسریع همانند سازی اجباری زبان بلوچی تضعیف شود و نشانی از هویت ملی مردم بلوچ باقی نماند.

۱۰ – مرگ تدریجی به دلیل فقر غذایی و بهداشتی و عدم دسترسی به پزشک و دارو را که جنایت علیه بشریت محسوب میشود می‌پذیرید.

۱۱ – کشتار فرا قانونی و فرا قضایی معترضین بلوچ، سوختبران و مردم در حال تردد با گلوله‌ی مستقیم نیروهای امنیتی را می‌پذیرید.

۱۲ – بلوچ مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی به دلیل سنی بودن نمی‌تواند به رهبری انتخاب شود و برای مقام ریاست جمهوری کاندید شود. بلوچ فقط حق دارد صف‌های طولانی برای رأی دادن بوجود آورد تا برای نظام مشروعیت بین‌المللی تولید کند، بدون آنکه برای رأی او پشیزی ارزش قائل شوند. تاکنون شنیده نشده است که در وزارتخانه‌ای حتی یک آبدارچی بلوچ استخدام شود.

١٣ – و….

نسل حاضر بلوچ مسئول نجات بلوچستان به عنوان یک واحد جغرافیایی و ملی، و فراهم آوردن شرایط زندگی توأم با کرامت انسانی و حقوق برابر انسانی مطابق منشور جهانی حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

با گذشت نزدیک به یک قرن زندگی بدون حاکمیت، بلوچ اکنون در دوراهی مرگ و زندگی قرار داده شده است. لازم است بلوچ با نرفتن به پای صندوق‌های رأی همچون جمعه‌های اعتراضی زاهدان ابراز نارضایتی و انزجار از وضع موجود نماید. در میدان نبرد مرگ و زندگی تنها حاکمیت مردم بلوچ بر سرزمین‌ بلوچستان می‌تواند یک زندگی شرافتمندانه و با حقوق برابر را برای مردم بلوچ تضمین نماید. برای نجات از کین نامادری و رسیدن به آغوش مادر و گذار از جمهوری اسلامی این نظام مذهبی – شوونیستی نیاز به نافرمانی مدنی در پیوند با مبارزات ملت‌های خارج از حاکمیت و نیروهای دموکراتیک ملت فارس در رسیدن به نظام جمهوری فدرال است.

بلوچستان از همه فرزندان خود می‌خواهد با نرفتن به پای صندوق‌های رأی مشروعیت نظام آپارتاید مذهبی ایران و سند بردگی خود را تأیید ننمایند.

حزب مردم بلوچستان / فوریه‌ی ۲۰۲۴

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا