اوّل ماه مئی روز جهانی کارگر / حزب مردم بلوچستان

اول ماه مئی (۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر هر ساله به عنوان نمادی جهانی در دفاع از حقوق کارگران و زحمتکشان و به مثابه مقاومت و پایداری مبارزات کارگران در سراسر جهان پاس داشته می‌شود.

در این روز تاریخی همه ساله کارگران و زحمتکشان در سراسر جهان با برگزاری راهپیمایی‌ها و همایش‌های بزرگ خیابانی خواسته‌های صنفی و سیاسی خود را مطرح می‌کنند.

در ایران با گذشت چهل و چهار سال از عمر جمهوری اسلامی کارگران از حقوق و آزادی‌های صنفی و برخورداری از سندیکاهای آزاد کارگری محروم هستند. هر ساله شرایط کار سخت‌تر شده و با سقوط ارزش ریال در حالی که افزایش حقوق آن‌ها بسیار کمتر از نرخ تورم است روز به روز از  قدرت خرید کمتری برخوردار می‌شوند.  اکنون اکثریت مطلق کارگران در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

فشار و سرکوب در مناطق ملی نشین مخصوصا در بلوچستان بیش از جاهای دیگر قابل مشاهده است. رژیم به جای ایجاد فرصت‌های شغلی، با ایجاد بزرگترین پایگاه‌های سرکوب و گسیل بیشترین تعداد نیروهای سرکوبگر به بلوچستان عملا آن را به صورت منطقه‌‌ای نظامی در آورده است.

با تمامی تبعیضات، ستمگری‌ها، سرکوب‌ها، حبس، تبعید و کشتار و سایر اقدامات غیر انسانی نه تنها کارگران آزادیخواه و حق طلب بلوچستان و سایر مناطق تسلیم سیاست‌های ضد انسانی رژیم نشده‌اند بلکه با اعتصابات خود در پیوند با انقلاب  زن-زندگی-آزادی ضمن احقاق حقوق پایمال شد‌ه‌ی خود بیش از پیش خواستار براندازی نظام جهل و خرافات و رسیدن به نظامی دموکراتیک، غیر متمرکز و سکولار هستند و در این جهت مبارزه می‌نمایند.

حزب مردم بلوچستان ضمن تبریک اول ماه مئی- روز جهانی کارگر به همه‌ی کارگران جهان مخصوصا کارگران و زحمتکشان بلوچستان از تمامی اقشار و طبقات جامعه اعم از کارگران، معلمان، کارمندان، زنان، دانشجویان و دانش‌آموزان می‌خواهد تا جهت احقاق حقوق خود متحد و سازمان یافته عمل نمایند و سیاست‌های سرکوبگرانه و ضد انسانی جمهوری اسلامی را در پیوند با انقلاب زن-زندگی- آزادی به چالش بکشند.

حزب مردم بلوچستان تا رسیدن به حاکمیتی دموکراتیک، غیر متمرکز و سکولار در ایران و رسیدن مردم بلوچستان به حاکمیت خود، لحظه‌ای از کار و فعالیت باز نخواهد ایستاد.

پیروزی ما در گرو اتحاد، هماهنگی و همبستگی سراسری ماست.

حزب مردم بلوچستان/ اول ماه مئی  ۲۰۲۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا