بازداشت داماد زندانی سیاسی ملک محمد آبادیان و پرونده سازی جدید علیه وی

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در پی قتل یک معلم به نام جواد نوروزی در شهرستان سرباز بخش حیط، داماد ملک محمد آبادیان به نام صدیق دلیری بازداشت و ملک محمد ابادیان با وجود اینکه مدت سه سال است که در زندان های وزارت اطلاعات و مرکزی زاهدان به سر می برد از سوی ماموران وزارت اطلاعات و دادستان زاهدان محمد مرزیه متهم به مشارکت در قتل شد.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: روز دوشنبه 29 اردیبهشت ملک محمد آبادیان از بند 6 زندان مرکزی زاهدان برای بار دوم در یک ماه اخیر به وزارت اطلاعات منتقل شده است. بار اول برای بیان سخنان دیکته شده مورد فشار قرار گرفته است اما وی نپذیرفته و این بار پس از احضار، وی را متهم به مشارکت در قتل معلم ترور شده در بخش حیط شهرستان سرباز که خانه ملک محمد آبادیان در آن بخش است کرده اند.

این منبع گفت: روز جمعه (2 خرداد) چند نفر از نیرو های وزارت اطلاعات ، و روز شنبه( 3 خرداد) خود محمد مرزیه دادستان زاهدان به دیدار وی آمده و هر دو گروه سعی کرده اند وی را متهم به ترور “جواد نوروزی” کنند. اما ملک محمد در دفاع از خود گفته است: “من سه سال است در دست شما هستم چطور می توانم کسی را به قتل برسانم؟!” و دادستان گفته است: تیرهای که در محل ترور یافته شده اند شبیه به تیر های هستند که”مولوی مصطفی جنگی زهی” ترور شده است.

این منبع همچنین افزود: وزارت اطلاعات صدیق دلیری داماد ملک محمد ابادیان که کارمند پایگاه بسیج روستایی بوده است را به اتهام مشارکت در ترور این معلم بازداشت کرده است این در حالی است که صدیق هنگام قتل جواد نوروزی که ساعت 7 صبح اتفاق افتاده در محل کار خود در پایگاه بسیج واقع در روستایی دیگر بوده است به همین خاطر سپاه ابتدا شاکی شده است اما بعدا سکوت کرده است.

این فرد مطلع افزود: وزارت اطلاعات و دادستان ملک محمد را تهدید کرده اند که نباید این خبر ها در جایی درز کند.

وی گفت: ما معتقدیم که وزارت اطلاعات برای متهم نگه داشتن ملک محمد ابادیان، سعی دارد پرونده جدیدی علیه وی شکل دهد تا وی را مجبور به پذیرش اتهام ترور “مصطفی جنگی زهی” بکند.

لازم به ذکر است که ملک محمد ابادیان به همراه سه فرزند ، داماد، و چند نفر از اقوامش و همچنین مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه شهرستان راسک، مولوی عبدالغفار نقشبندی نائب امام جمعه شهرستان راسک و مولوی عبدالله ملازاده امام جمعه پارود از آغاز سال 90 تا کنون در بازداشت به سر می برند و اخیرا با وجود قول ازادی رسمی با احکام سنگینی از اعدام ، زندان و تبعید مواجه شده اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا