بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی دشمنی با آزادی بیان و اندیشه است/ حزب مردم بلوچستان

رژیم جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد رعب و وحشت در بلوچستان، فشار بیشتر بر مولوی عبدالحمید و همچنین اعزام نیروی سرکوب بیشتر به بلوچستان اقدام به بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی و دیگر روحانیون مستقل و مردمی نموده است.

رژیم می‌داند که بازداشت روحانیون محبوب و با نفوذی چون مولوی نقشبندی باعث واکنش مردمی به خصوص در میان جوانان خواهد شد. در نتیجه با بازداشت مولوی نقشبندی قصد داشته است تا ضمن خاموش نمودن صدای عدالتخواهی مولوی نقشبندی، فشار بیشتر بر مولوی عبدالحمید، در بلوچستان ایجاد التهاب نماید و با بهانه‌های واهی فضای بلوچستان را امنیتی‌تر نماید.

مردم بلوچ با اعتراضات خشونت پرهیز خود تنها خواهان حقوق انسانی خود مطابق با منشور جهانی حقوق بشر و اجرای عدالت در مورد تجاوزات، کشتار روزانه‌ی سوختبران، کشته شدن شهروندان توسط افراد مسلح ناشناس و قتل عام جمعه‌های خونین زاهدان و خاش هستند.

امامان جمعه‌ای چون مولوی فتحی محمد نقشبندی که از حقوق مردم دفاع می‌کنند و با آن‌ها همسویی نشان می‌دهند، مورد تعقیب قرار می‌گیرند، بازداشت می‌شوند و روانه‌ی زندان می‌گردند.

با نزدیک شدن به سالگرد قتل حکومتی ژینا و جمعه‌های خونین بلوچستان رژیم در هراس است که اعتراضات خیابانی دوباره شعله‌ور شوند و این بار با پیوستن قشر خاکستری، مردم ایران طومار رژیم را برای همیشه در هم بپیچند. جمهوری اسلامی به خیال باطل می‌پندارد که در چنین مرحله‌ای می‌تواند مسجد مَکّی و امام جمعه‌ی فرزانه و مردمی‌اش، مولانا عبدالحمید را به عقب براند و به سکوت بکشاند تا عومل رژیم بدون هیچ گونه مقاومتی به تاراج منطقه بپردازند و رژیم پروژه‌های بلوچ ستیزانه خود را عملی کند.

حزب مردم بلوچستان بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه‌ی محبوب و مردمی راسک را به شدت محکوم می‌کند و خواستار آزادی بی قید و شرط وی می‌باشد.

حزب مردم بلوچستان/ آگست 2023

https://t.me/ostomaan/3842

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا