بخشی از روستاهای سیستان و بلوچستان زیر گرد و خاک مدفون شده‌اند

نماینده فتنه گر و بلوچ ستیز (ضد بلوچ) مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، منطقه سیستان (بخشی از خاک استان سیستان و بلوچستان) را در این گزارش نه یکبار و نه دو بار بلکه چند بار، به عنوان “استان سیستان” یاد کرده است!!!!!
خبرگزاری هرانا ـ نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت گردوغبار در استان سیستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید باقر حسینی درباره شدت گردوغبار در استان سیستان،‌ افزود: “با توجه به خشکسالی‌های پیاپی، خشکی دریاچه هامون و طوفان‌های موسمی که در این استان وجود دارد، بر این گردوغبار افزوده شده است”.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از خشک شدن دریاچه تالاب هامون، ادامه داد: “از سویی دیگر وزش طوفان‌های شدید ۱۲۰ روزه در این استان باعث می‌شود تا ماسه‌های بادی کف دریاچه به هوا پراکنده شوند و میزان غلظت آلودگی را افزایش می‌دهد”.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه علی‌رغم وعده دولت مبنی بر تثبیت هزار هکتار از شن‌های روان در کف دریاچه هامون اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است، تصریح کرد:‌ “قبل از آنکه به فکر تامین آب تالاب هامون باشیم باید به راه‌حلی برای معضل کانون‌های بحران که منشا این گردوغبار هستند بیندیشیم”.

وی با یادآوری ضررهای ناشی از وقوع طوفان‌های شن در کشور،‌ یادآور شد:‌ “متاسفانه ماسه‌های بادی باعث مدفون شدن بخشی از روستاهای استان سیستان شده و همین امر منجر به مهاجرت مردم منطقه شده است از سویی دیگر هزینه‌های زیادی برای عبور و مرور تحمیل می‌شود و همچنین بیماری‌های متعددی از جمله چشمی و ریوی را برای مردم به همراه داشته است”.

حسینی تاکید کرد:‌ “باید دستگاه دیپلیماسی در بحث حق‌آبه‌ها جدی‌تر وارد عمل شود تا بتوان این معضل را کنترل کرد”.

رئیس فراکسیون نجات تالاب هامون، گفت: “اگر این وضعیت ادامه یابد طوفان ها گریبان‌گیر افغانستان، ‌پاکستان و بلوچستان نیز می‌شود که دراین شرایط مشکلات دوچندان خواهد شد لذا باید با اقداماتی همچون درختکاری یا مالچ‌پاشی مانع از پراکنده شدن این گردوغبار شد”.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا