بزرگترين ورزشگاه تخصصی كريكت كشور در حسرت تکمیل/کمبود اعتبار سد راه این پروژه در چابهار شد

تنها ورزشگاه تخصصی کریکت كشور بعد از گذشت 6 سال در سايه كمبود اعتبار خاک می خورد.

به گزارش عصرهامون، شهرستان چابهار از لحاظ سرانه فضای ورزشی یکی از محروم ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان و کشور به شمار می رود و این در حالی است که تنها در یک رشته ورزشی بیشترین بازیکنان کریکت کشور و ملی پوشان تمام رده های مختلف از شهرستان های چابهار، کنارک و نیکشهر می باشند.

با این وجود اما در طی 34 سال كه از عمر اين رشته ورزشی در شهرستان های چابهار و كنارک می گذرد، ورزش دوستان و علاقه مندان به اين ورزش با نشاط و جذاب مقام های بسيار زيادی را در سطح كشوری و حتی بين المللی كسب كرده اند و باعث افتخار كشور ايران اسلامی در جهان شدند.

در همین راستا گفته می شود بی پولی و عدم حمايت دولت از اين ورزش باعث شده تا ورزشكاران از نبود مكانی استاندارد و تخصصی برای اين ورزش رنج ببرند. به گونه ای که اکنون با گذشت 6 سال از ساخت پروژه بزرگترين ورزشگاه تخصصی كريكت كشور در چابهار این پروژه به دليل كمبود اعتبار متوقف شده و اين روزها به دليل عدم اعتبار، ورزش دوستان از این رشته نااميد شده و استقبالی از آن نمی كنند.

كمبود اعتبارات ساخت این پروژه را متوقف کرد

عمر بلوچ رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار با بيان اينكه پروژه احداث سالن ورزشي كريكت 30درصد پيشرفت فيزيكي داشته است، اظهار كرد: با توجه به اينكه تا كنون 30 میلیارد ریال جهت احداث از اعتبارات بودجه استاني و ملي هزينه شده است اما اين اعتبارات كافي نبوده و به دليل كمبود اعتبارات اين پروژه متوقف شده است.

وی در گفت وگو با چابهاران گفت: اين مكان ورزشي در دست احداث تنها ورزشگاه تخصصي كريكت در سطح كشور است كه ظرفيت سه هزار تماشاگر را دارد اما اين روزها به دليل عدم اعتبار جوانان از اين ورزش نااميد شده اند و ديگر استقبال نمي كنند.

وي ادامه داد: زمین کریکت پارک بهاران در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع با همکاری شهرداری به پیمانکار واگذار شده است و به مرحله اجرا درآمد.

ورزش كريكت چابهار در مظلومیت به سر می‌برد

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات پیش‌روی این ورزش را کمبود بودجه بیان کرد و گفت: اکثر هیئت‌های ورزشی با این مشکل دسته و پنجه نرم می‌کنند و هیچ اعتباری به حساب هیئت واریز نمی‌شود و هیئت كريكت چابهار اکنون خودگردان است.

وی ادامه داد: بیشترین بازیکنان کریکت کشور و ملی پوشان تمام رده های مختلف ملی از شهرستان های چابهار، کنارک و نیکشهر هستند.

حضور 35 بازیکن ملی پوش چابهاری درتیم کریکت کشور

بلوچ با اشاره به اینکه تکمیل ورزشگاه کریکت یکی از خواسته های مهم ورزشکاران این رشته ورزشی است گفت: تعداد ورزشكاران اين رشته در شهرستان چابهار در رده هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به بيش از 35 نفر بازيكن ملي پوش رسيده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان چابهار از نظر سرانه فضای ورزشی یکی از محروم ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان و کشور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا