بمب‌های متحرک ناشی از بیکاری، کابوس رانندگان در بلوچستان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، چندی پیش برخورد یک دستگاه تویوتا وانت حامل سوخت در محور سراوان با یک دستگاه سواری پژو حامل اتباع افغانستان که منجر به مرگ 11 نفر شد برای چندمین بار در طی سال جاری ناقوس مرگ را در جاده های بلوچستان به صدا در آورد.

بمب‌های متحرک ناشی از بیکاری، کابوس رانندگان در بلوچستان
در این سانحه رانندگی که مقارن ساعت 19 شب جمعه 24 مرداد در محور سراوان و در حوالی پاسگاه انتظامی “گشت” رخ داد 11 تبعه افغان در شعله های آتش سوختند و 4 نفر نیز مجروح شدند.

جان باختن 11 تبعه افغان در آتش حاملین سوخت در حالی اتفاق افتاد که هفته پیش نیز در حادثه ای مشابه در محور خاش-زاهدان یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 حامل موادسوختی غیرمجاز به دلیل برخورد با یک دستگاه موتورسیکلت دچار حریق شد و سه نفر را به کام مرگ کشاند.

پیش از این نیز در سیزدهم مرداد ماه سال جاری در حادثه ای مشابه مقارن ساعت 12 ظهر بر اثر برخورد دو دستگاه خودروی حامل سوخت در محورهای ارتباطی شهرستان سراوان در بلوچستان سه نفر در شعله های آتش جان باختند.

قاچاق سوخت و حوادث ناشی از آن که این روزها به یکی از اخبار عادی و معمول در رسانه‌های سیستان و بلوچستان تبدیل شده است در بیست و نهم فروردین ماه سال جاری نیز خبر ساز شد و در محور خاش -زاهدان 5 کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

واژگونی خودرو حامل سوخت در محور ارتباطی ایرانشهر – بزمان واقع در جنوب غرب سیستان و بلوچستان و کشته و زخمی شدن سه نفر در اسفندماه سال گذشته نیز از جمله اخباری در این راستا است که در آستانه نوروز موجب نگرانی بسیاری از شهروندان بلوچ شد.
اما همه این حوادث ناشی از یک عامل ریشه ای به نام بیکاری است. بیکاری که بمب های متحرک را در شب های تاریک به حرکت در می آورد بمب های که به شکل خود رو رو می نمایند و افرادی پشت فرمانش نشسته اند که از بیکاری رنج می برند و متقاضی رفع محرومیت و دغدغه های معیشتی در بلوچستان هستند. و از آن سو تصادف های مرگبار، چشم های گریان خانواده های داغدیده را فوران می کند اما آیا این فجایع برای مسئولان مجسم نمی شود تا فکری به حال مردم محروم این خطه بکنند؟!

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا