بنر تبلیغاتی “هفته وحدت”در زاهدان نماد “تفرقه” شد

نام بلوچستان از دانشگاه سیستان و بلوچستان در بنر تبلیغاتی هفته وحدت حذف شد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ همزمان با ایام هفته وحدت بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر زاهدان با عنوان “جشن بزرگ وحدت” نصب شده که نام “بلوچستان” از آن حذف شده است.

این بنرها که نشان از برگزاری همایشی با حضور هنرمندان ملی و استانی و برگزاری برنامه های فرهنگی متعددی دارد مکان جلسه را به جای “دانشگاه سیستان و بلوچستان” “دانشگاه سیستان” نوشته است. این در حالی است که اسم دانشگاه بر اساس نام استان “دانشگاه سیستان و بلوچستان” است.

این موضوع با واکنش گسترده مردم در شبکه های اجتماعی مواجه شد که پس از آن برخی از تابلوها در سطح شهر اصلاح شده و “دانشگاه سیستان و بلوچستان” درج شد.

حساسیت نسبت به این موضع پس از آن آغاز شد که سال گذشته و همزمان با پیشنهاد تقسیم استان سیستان و بولچستان توسط یکی از نمایندگان مجلس، برخی از ادارات دولتی اقدام به حذف نام “بلوچستان” از سربرگ های اداری استان کرده و نام استان “سیستان و بلوچستان” در بسیاری از خبرگزاری های دولتی رسمی و نیمه رسمی “سیستان” نوشته می شد.

این موضوع با واکنش گسترده ائمه جمعه و جماعات، فرهنگیان، روشنفکران و عموم مردم مواجه شد تا جایی که دولت متهم به “هویت زدایی” و حذف “عامدانه” نام تاریخی بلوچستان شد. این اتهام بعدا توسط برخی از مسئولان استانی رد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا