به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ایران,در ادامه تشدید اختلافات داخلی؛ طرح جدید کالیفرنیا برای جدایی از آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما در حالیکه آمریکا یکی از وخیم ترین بحران های سیاسی اخیر خود را پشت سر می گذارد، گروهی از مردم کالیفرنیا طرح جدیدی را برای جدایی این ایالت از حکومت فدرال آمریکا ارائه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما در حالیکه آمریکا یکی از وخیم ترین بحران های سیاسی اخیر خود را پشت سر می گذارد، گروهی از مردم کالیفرنیا طرح جدیدی را برای جدایی این ایالت از حکومت فدرال آمریکا ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، طرح جدید همه پرسی خروج کالیفرنیا از آمریکا (کالگزیت) که توسط یک گروه سیاسی حاشیه ای ارائه شده است تشکیل مجلس موسسان برای اصلاحات در یکی از اسناد مهمی درخواست شده است که در بنیانگذاری آمریکا نقش دارد. در این طرح گفته شده است که این سند با ایده آل ها و ارزش های این ایالت تناقض دارد.

در این طرح آمده است :«رابطه کنونی میان دولت فدرال آمریکا و ایالت کالیفرنیا مانع از این می شود که کالیفرنیا و سایر ایالت ها بر آینده خود مالکیت داشته باشند و لذا این رابطه باید مورد بازبینی قرار گیرد.»

طرفداران این طرح امیدوارند این طرح، همانند دو طرحی که امسال ارائه شد، بتواند در سال 2018 در معرض رای گیری رای دهندگان قرار گیرد.

پیشنهاد جدید که «درخواست کالیفرنیا برای مجلس موسسان» نامیده می شود، قبل از اینکه در اختیار کنگره قرار گیرد به حمایت قانونگذاران ایالتی نیاز دارد. اقداماتی که در قبل برای استقلال کالیفرنیا مطرح شده است بی نتیجه مانده اند.

در طرح جدید آمده است «شرایط نسبت به سال 1787 شدیدا تغییر کرده است» و اینکه مردم کالیفرنیا باید اجازه داشته باشند مسیر خود را درباره مسائل مختلف از مهاجرت گرفته تا محیط زیست بدون دخالت دولت فدرال تعیین کنند.

در این طرح عنوان شده است که «ما معتقدیم عدالت نیازمند هوشیاری پیوسته و بررسی دقیق قوانین و اقدامات دولتی است که به صورت غیرمتناسبی بخش های مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این باورها بستگی به دفاع سفت و سخت از ارزش های کالیفرنیا دارد که از امیدوارها و رویاهای همه افراد برای آینده حمایت می کند. » ایالت کالیفرنیا با حدود چهل میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین ایالت آمریکا و ششمین اقتصاد بزرگ دنیا است.

این ایالت بر سر مسائلی از قبیل مهاجرت و سیاست های محیط زیستی با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دچار اختلاف است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا