بیانیه‌ حزب مردم بلوچستان در مورد ترور مولوی ابراهیم صفی زاده

جمهوری اسلامی ایران در بدو تأسیس، با پشت نمودن به اصول پذیرفته‌ شده‌ منشور جهانی حقوق بشر چون آزادی بیان، عقیده و مذهب، و با تعیین مذهب شیعه‌ اثنا عشری به عنوان تنها مذهب رسمی کشور، و با تحت فشار قرار دادن به شیوه‌های گوناگون تهدید، زندان، شکنجه و ترور موجب به حاشیه رانده شدن و انزوای دیگر مذاهب و ادیان موجود در ایران شده است.

این رژیم سرکوبگر به جای قبول پلورالیزم فکری، احترام به تکثر مذهبی، و در پیش گرفتن طریقِ مدارا در مقابل عقاید و مذاهبِ بیرون از دایره‌ قدرت نظام، سیاست تبعیض، سرکوب، و مشت آهنین را برای پیشبرد اهداف تمامیت خواهانه‌ خویش در پیش گرفت.

در این میان جامعه‌ اهل سنّت ایران به عنوان بزرگترین اقلیت مذهبی کشور همواره از سوی جمهوری اسلامی مورد تبعیض و ستم بوده است. حقوق طبیعی و انسانی اهل سنت تضییع شده، مساجد و مراکز مذهبی‌ آنها را تخریب نموده و شمار فراوانی از علما و اندیشمندان اهل سنّت توسط حکومتگران زندان، شکنجه، اعدام، و یا ترور شده اند.

به عقیده‌ صاحب نظران سالیانه حداقل سه نفر از فعّالین اهل سنّت توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ترور شده اند، که آخرین مورد آن،  ترور مولوی ابراهیم صفی زاده از فعالین اهل سنّت ایران است، که هفته‌ گذشته در شهر هرات افغانستان به وقوع پیوست.

مولوی ابراهیم صفی زاده دبیر کل جبهه‌ اهل سنّت ایران بودند. ایشان پس از پنج سال حبس و تحمل شلّاق و دیگر شکنجه‌های طاقت فرسا در زندان‌های جمهوری اسلامی مجبور به ترک کشور و زندگی در تبعید شد.

جبهه‌ اهل سنّت ایران در بیانیه‌های خود اعلام داشته است که ترور ایشان توسط مأموران سپاه قدس، شاخه‌ برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری وزارت اطلاعات برنامه ریزی و اجرا شده است. انجام این ترور مشابه آنچه بارها در گذشته برای بسیاری از فعّالین اهل سنّت ایران رخ داده است میباشد.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکومیت شدید این جنایت اعلام میدارد:

در این زمان که جمهوری اسلامی تحت تحریم‌های بی‌سابقه‌ اقتصادی و انزوای منطقه‌ای و بین المللی قرار گرفته و چهره‌ کریه و جنایتکارانه‌اش بر جهانیان روشن شده و مشروعیتش به شدت زیر سئوال رفته است، و نیز وقوع جنگی ویرانگر ایران را تهدید میکند، به جای تغییر در شیوه تعامل و همزیستی مسالمت آمیز به عنوان عضوی از جامعه‌ بین الملل بقای خود را در اقدامات خرابکارانه‌ منطقه‌ای، سرکوب و ترور میبیند، تا از یک سو افکار عمومی را از فروپاشی اقتصادی ایران که احتمال وقوع آن در ماه‌های آینده بسیار است منحرف نماید و از سوی دیگر به ایجاد رعب و وحشت در میان نیروهای مبارز داخل و خارج ایران مبادرت ورزد. ترور مخالفان سنّت همیشگی و شناخته شده‌ جمهوری اسلامی است.

بیم آن میرود که جمهوری اسلامی در هفته‌ها و ماه‌های آینده دست به ترورهایی از این دست در داخل و خارج از کشور بزند.

برای احترام و برابری حقوقی ادیان در ایران لازم است جمهوری اسلامی از میان برداشته شود تا ساختاری دمکراتیک، پارلمانی و سکولار که در آن همه ادیان، مذاهب و باورها به یکسان مورد احترام هستند برقرار گردد.

حزب مردم بلوچستان از همه‌ مردم در ایران خصوصا جامعه‌ اهل سنّت میخواهد تا با همبستگی و همکاری مشترک برای سرنگونی جمهوری اسلامی اقدام نمایند تا مردم  به یکباره و برای همیشه از تمامی فشارها آسوده گشته و ترورهایی از این دست دیگر اتفاق نیفتند.

حزب مردم بلوچستان – ماه می سال ۲۰۱۹

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا