بیانیه حزب مردم بلوچستان/ حملات موشکی و پهپادی در دو سوی بلوچستان محکوم است

سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی ایران به بهانه امنیت و تمامیت ارضی اقدام به حمله پهپادی و موشکی به منازل مسکونی در بلوچستان شرقی (پاکستان) نمود که نتیجه آن کشته و زخمی    شدن پنج زن و کودک بود.

در اقدامی تلافی جویانه امروز صبح ۲۸ دی ماہ ۱۴۰۲ پاکستان نیز به منازل مسکونی در بلوچستان غربی (ایران) حمله موشکی نمود. گزارش ها حاکی از کشته شدن ده زن و کودک نوجوان و زخمی شدن یک زن و یک مرد در این اقدام تلافی جویانه است.

بر کسی پوشیده نیست که رژیم جمهوری اسلامی ایران هدفی جز بی ثبات نمودن منطقه و گرفتن امتیاز از جامعه جهانی از راه شرارت ندارد. حمله به مناطقی در سه کشور عراق، سوریه و پاکستان در ظرف بیست و چهار ساعت از یک سو و استفاده از حوثی های یمن در جهت مختل نمودن مسیرهای ترانزیتی در دریای سرخ از سوی دیگر موید آن است که جمهوری اسلامی ایران حکومتی بحران‌زا و بحران‌زی بوده و برای بقای خود راهی به جز شرارت در منطقه و سرکوب در داخل نمی‌شناسد.

حملات متقابل دو کشور ایران و پاکستان با هر هدف و انگیزه‌ای که داشته‌اند باعث ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در دو سوی بلوچستان شده و به کشته شدن زنان و کودکان منجر شده است. قربانیان این حملات تنها زنان و کودکان نبوده‌اند؛ ایجاد تنش، ناامنی، رعب و وحشت و بسته شدن گذرگاه‌های مرزی فشاری بس مضاعف را بر گلوی مردمان دو سوی مرز که قوت روزانه‌شان را از طریق سوختبری و تبادل دیگر کالاها به دست می‌آورند وارد خواهد نمود.

حزب مردم بلوچستان حملات صورت گرفته از سوی دو طرف درگیری را محکوم نموده و از آن‌ها می‌خواهد که اختلافات پیدا و پنهان خود را از طرق دیگر حل نموده و بلوچستان را قربانی اختلافات خود ننمایند.

حزب مردم بلوچستان

۲۸ دی ماہ ۱۴۰۲/  ژانویه ۲۰۲۴

    

 

   

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا