حمله‏ ای وحشیانه‏ ی رژیم به مدارس دینی و دستگیری طلاب محکوم است/ حزب مردم بلوچستان

حزب مردم بلوچستان حمله‏ وحشیانه و برنامه‏ ریزی شده‏ ای رژیم جمهوری اسلامی به مدارس دینی اهل سنت در بلوچستان و دستگیری طلاب عمدتاً افغان، و ضرب و جرح طلاب بلوچ با هدف ایجاد رعب و وحشت و فضای ترور در جامعه را محکوم می‏نماید.

رژیم جمهوری اسلامی جهت فشار بر مولوی عبدالحمید و مجموعه‏  مسجد مکی از هیچ حرکتِ خشونت آمیز و فریبکارانه‏ای دریغ نکرده است. این فشارها با هدف درهم شکستن مقاومت مولوی عبدالحمید در مقابل استبداد فرقه‏ گرای آخوندی صورت گرفته است.

خطبه‏ های مولوی عبدالحمید و اعتراضات حق‏ طلبانه و مسالمت‏ آمیز مردم بلوچ ضمن پیش بردن جنبش دادخواهی خون شهدای جمعه‏ های خونین زاهدان و خاش، شعله‏ های انقلاب “زن، زندگی، آزادی” را تا رسیدن به فاز دیگر مبارزات مردم ایران زنده نگاه داشته است.

حمله به مدارس دینی و بازداشت طلاب افغانستانی سنی مذهب در حالی صورت گرفته است که جمهوری اسلامی در مواجهه با مهاجرین افغانستانی سیاست دوگانه‏ ای را دنبال می‏کند. از یک سو مهاجرین سنی مذهب را همراه با خشونت و تحقیر دستگیر می‏نماید و از سوی دیگر  هزاران طلبه‏ ای شیعه مذهب خارجی را با بودجه‏ اى دولتی و ارائه‏  تسهیلات مختلف در  حوزه‏ هاى علمیه آموزش می‏دهد.

جمهوری اسلامی با هدف تقسیم بلوچستان و به اقلیت در آوردن مردم بلوچ در سرزمین تاریخی آن‏ها، در صدد شهرک سازی در مناطق ساحلی بلوچستان و اسکان دادن به وابستگان نظامی و امنیتی خود و تروریست‏های فاطمیون و زینبیون است.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکوم نمودن حرکت اخیر رژیم معتقد است که رسیدگی به مسائل مربوط به مهاجرین و پناهندگان افغانستانی که از جنگ، فقر و بیکاری به بلوچستان و دیگر مناطق ایران پناه آورده‏ اند، باید مطابق با موازین حقوق بشری، حفظ کرامتِ انسانی افراد و رعایت معیارها و استانداردهای رایج در جوامع دموکراتیک و پیشرفته صورت پذیرد.

حزب مردم بلوچستان/ دسامبر 2023

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا