ترور برادر شاعر و سرود خوان معروف اهل سنت بلوچستان در زاهدان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ حافظ “ظاهر خمر” مدرس مکتب علوم دینی “سمیه” زاهدان و برادر حافظ عمر خمر شاعر و سرودخوان معروف اهل سنت بلوچستان در حمله افراد مسلح ترور شد.

یک منبع مطلع از اساتید دارالعلوم زاهدان در این باره به “فعالین بلوچ” گفت: ساعت حوالی ده شب چهارشنبه 15 بهمن چند فرد ناشناس سوار بر یک دستگاه پژو پارس در خیابان فرهاد زاهدان به حافظ ظاهر خمر حمله کرده و به سمت وی شلیک و وی را از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می دهند که در دم جان می دهد.

وی گفت: مهاجمان سپس خودرو حافظ ظاهر را به سرقت برده و قصد داشته اند اتومبیل سواری خود را نیز بردارند که با حمله مردم حاضر در محله با به جا گذاشتن اتومبیل خود از محل متواری می شوند. اما دقایقی بعد بخاطر سرعت زیاد با تیر چراغ برق برخورد کرده و با به جا گذاشتن خودرو مقتول صحنه را ترک می کنند.

تا کنون از انگیزه های دقیق مهاجمان اطلاع روشنی در دست نیست و موجی از ناراحتی در بین مردم و طلاب اهل سنت دارالعلوم زاهدان و مدارس تابعه حاکم است.

خبرنگار کمپین فعالین بلوچ موفق شدند با حافظ عمر خمر برادر مقتول تماس بگیرند اما بخاطر وضعیت نا مساعد روحی وی، ایشان فقط خبر فوق را تایید و بیان جزئیات بیشتر را به وقت دیگری موکول کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا