ترور ناجوانمردانه‌ی موسی باباخانی را محکوم می‌کنیم

حزب مردم بلوچستان تروردَدمنشانه و ناجوانمردانه‌ی آقای موسی باباخانی از اعضای کمیته‌ی مرکزی حزب دموکرات کوردستان را که در اقلیم کوردستان صورت گرفت، محکوم می‌نماید آقای موسی باباخانی پیش از کشته شدن توسط عوامل برون مرزی جمهوری اسلامی، ربوده شده بود و به مدت دو روز خبری از وی نبود، تا این که جنازه‌‌‌‌ی ایشان که آثار شکنجه‌های فراوان بر آن هویدا بوده، پیدا می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران که تحت فشارهای شدید خارجی و خیزش‌ها، اعتراضات و اعتصابات داخلی بوده و از هر زمان دیگری به پایان عمر منحوس خود نزدیکتر است، تنها راه بقای بیشتر خود را در سیاست سرکوب، ترور، شکنجه و ایجاد رعب و وحشت می‌بیند.

از آنجاییکه سازمان‌ها و احزاب دموکراتیک کوردستان همواره ثابت نموده‌اند که از توان تشکیلاتی و مبارزاتی بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند رژیم استبدادی حاکم را با چالش‌های فراوانی رو به رو سازند، رژیم جمهوری اسلامی ایران در پی حذف فیزیکی رهبران و افراد تأثیر گذار آن‌ها بر آمده است.

ترور آقایان عبدالرحمان قاسملو و صادق شرفکندی از نمونه‌های بارز عملیات تروریستی جمهوری اسلامی در خارج از کشور بوده است. با اینهمه ملت کورد نشان داده است که حذف فیزیکی رهبران سیاسی آن‌‌ها نه تنها خللی در عزم آن‌ها برای ادامه‌ی مبارزه ایجاد ننموده است، بلکه در این راه مصصم تر هم شده‌اند.

حزب مردم بلوچستان ضمن محکوم نمودن ترور آقای باباخانی و ابراز همدردی با خانواده، اعضای حزب دموکرات کوردستان و دوستان و نزدیکان ایشان، از دولت اقلیم کوردستان می‌خواهد نسبت به حفاظت از جان افرادی که به دلایل سیاسی و تهدیدات جانی به آنجا پناه برده‌اند اقدامات بیشتری را انجام دهد.

حزب مردم بلوچستان همچنین از جهان آزاد انتظار دارد که دفاع از حق حیات را که بنیادی‌ترین اصل حقوق بشر است بر مصالح دیپلماتیک و تجاری ترجیح داده و رژیم جمهوری اسلامی را در ارتباط با اعمال وحشیانه‌اش به محاکم بین‌المللی بکشانند.

حزب مردم بلوچستان

8 آگوست 2021

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا