تظاهرات سالگرد قتل ژینا “مهسا امینی” در شهر بازل کشور سوئیس/ تصاویر و ویدیوی تظاهرات و فیلم سخنرانی یکی از اعضای حزب مردم بلوچستان در این تجمع اعتراضی

روز شنبه 16 سپتامبر 2023 برابر با 25 شهریور ماه 1402 به مناسبت سالگرد قتل مهسا امینی در کشور سوئیس در شهر بازل تظاهرات ایرانیان و دوستداران و حامیان انقلاب زن، زندگی آزادی برگزار شد.

این تظاهرات که به همت و همکاری گروه “ایران آزاد”،  “همه برای ایران”، “صدای زنان ایران- سوئیس”، “آزادی برای ایران”، مرکز همکار ی احزاب کوردستان ایران و حزب مردم بلوچستان برگزار شد، نزدیک به هزار نفر ایرانی که از سزتاسر سوئیس خود را به شهر بازل رسانده و در این تجمع یاد و خاطره مهسا امینی را گرامی داشتند و نسبت به قتل دردناک وی، با سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و سخنرانی خشم و انزجار خود را از رژیم اسلامی ایران، ایراز کردند.

 

   

   

   

   

 

 

 

 

 

 

 

—————————————————————————————————————————————-

ترجمه متن آلمانی که توسط عضو حزب مردم بلوچستان در این تجمع قرائت شده را، به زبان فارسی در ذیل مرور کنید.

 

قتل ژینا مهسا امینی ماهیت غیرانسانی و خوی خشونت گری رژیم ولایت فقیه را برای مردم جهان عیان کرد

واقعیت این است که جمهوری اسلامی به مردم بی‌دفاع ایران که به طور مسالمت‌آمیز علیه سیاست‌های ویرانگراو اعتراض می‌کنند، اعلام جنگ کرده است.

رهبران و مجریان رژیم با صحنه سازی ها و سناریوهای خودساخته در استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و سایر شهرهای کردنشین کشور، سعی در راه اندازی جنگ علیه خود را دارند.

اگر نیروهای اجرایی، قضایی، اداری و انتظامی جمهوری اسلامی درمرکز کشور، بر علیه هموطنان اجحاف و سیاه نمایی می کنند، در بلوچستان و کوردستان ستم میکنند.

اگر نیروهای امنیتی در شهرهای مرکزی ایران بر علیه هموطنان ستم می کنند، در بلوچستان و کوردستان جنایت می کنند.

اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرکزی کشور مرتکب جنایت میشود، در بلوچستان و کوردستان  نسل کُشی و جنایت علیه بشریت می کند.

تجاوز جنسی فرمانده انتظامی شهرستان چابهار به یک دختر 15 ساله بلوچ که با قتل ژینا مصادف بود، در بلوچستان موجب اعتراضاتی شد، که با سبُعیت از پیش برنامه‌ریزی شده‌ی رژیم مواجه شد و به قتل عام جمعه‌ی خونین زاهدان منجر گردید.

در روز جمعه 30 سپتامبر 2022 که به جمعه خونین زاهدان معروف شد، نیروهای پلیس، سپاه پاسداران و نیروی شبه نظامی مرصاد و بسیجی ها، با حمله به تظاهرات مسالمت آمیز در شهر زاهدان مرکزاستان سیستان بلوچستان، دست به کشتار مردم معترض زدند و طی یک ساعت 120 نفر معترض را کشته و بیش از 300 نفر را به شدت زخمی نمودند و طی روزهای بعد صدها تن را دستگیر و زندانی کردند. در کشتار زاهدان 17 کودک 8 تا 15 ساله نیز کشته شدند.

پنج هفته بعد، در روز جمعه 4 نوامبر، نیروهای امنیتی و شبه نظامی به تظاهرات مسالمت آمیزدر شهرستان خاش حمله کردند و 21 معترض را کشتند، دهها تن دیگر را به شدت مجروح کردند و دهها تن را دستگیر کردند.

روزی نیست که یک یا چند بلوچ توسط نیروهای امنیتی و نظامی کشته و یا به دستور قوه قضائیه رژیم در زندانهای شهرهای مختلف کشور، اعدام نشوند.

در سال 2022، 360 بلوچ توسط نیروهای قضایی در زندان های مختلف شهرهای کشور اعدام یا توسط نیروهای امنیتی و نظامی به قتل رسیدند.

جمعه های اعتراضی به رهبری آقای مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در زاهدان و سایر مناطق بلوچستان در ارتباط با جنبش انقلاب ژینا مشعل انقلاب را تا رسیدن به مرحله بعدی اعتراضات انقلابی روشن نگهداشته است.

تظاهرات کنندگان در بلوچستان خواهان رسیدگی قضایی علیه آمران و عاملان کشتار زاهدان، خاش و اجرای عدالت برای همه کشته‌شدگان در ایران هستند.

با آغاز انقلاب زن- زندگی- آزادی، که اسم مهسا “ژینا امینی” نام رمز آن است، یک تحول فرهنگی و سیاسی درکشور روی داده است.

حزب مردم بلوچستان

16 سپتامبر 2023

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا