توقیف گذرنامه امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان پس از بازگشت از مراسم حج

به گزارش کمپین فعالین بلوچ گذرنامه مولوی عبدالغنی بدری معاون آموزشی دارالعلوم مکی و امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان شامگاه یکشنبه 27 مهرماه پس از بازگشت از مراسم حج توسط ماموران امنیتی در فرودگاه تهران توقیف شد.
یکی از اساتید دارالعلوم مکی زاهدان که خواست نامش فاش نشود در این باره به گزارشگر کمپین گفت: گذرنامه مولوی بدری چند روز پیش از سفر حج رفع توقیف شده و برای ادای مناسک حج به وی اجازه داده شده بود اما به محض ورود ایشان به فرودگاه تهران مجددا توقیف شد.
این منبع اصلی ترین علت توقیف گذرنامه امام جمعه موقت زاهدان را “تنگ نظری” و “محدود کردن رفت و آمد علمای سرشناس به دیگر کشورها” عنوان کرد و افزود: ممکن است حکم اعدام نمر النمر روحانی شیعه عربستانی که در روزهای گذشته از سوی دستگاه قضای عربستان سعودی به اعدام محکوم شده است نیز در تصمیم مسئولان امنیتی کشور برای توقیف مجدد گذرنامه این روحانی اهل سنت تاثیر گذاشته باشد.
در روزهای گذشته مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان طی نامه ای به پادشاه عربستان سعودی خواستار لغو حکم اعدام نمر باقر النمر شد.
ایشان در نامه خود آورده است: “با توجه به اینکه دشمنان اسلام در صدد فرصت اند تا از هر اتفاقی جهت شعله ور کردن آتش فتنه در کشورهای اسلامی بهره برداری نمایند و از اب گل آلود ماهی بگیرند لذا بنده به نمایندگی از علما و نخبگان اهل سنت ایران خواستار استفاده حضرت عالی از اختیارات ویژه خود مبنی بر لغو حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر هستم”
گفتنی است پیشتر مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز که ۲۶ تیر ماه ۹۳جهت شرکت در کنفرانس بین المللی «توجه علمای جهان اسلام برای نهادینه کردن صلح، اعتدال و عقل سالم» عازم ترکیه بود پیش از سفر از سوی نهاد‌های امنیتی ممنوع الخروج شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا